Hanz (neregistrovaný)
Mno... Jistě, výroba vodíku je samozřejmě drahá a jeho skladovatelnost náročná (dovolím si doplnit neúplně obšlehnutý článek), protože se skladuje pod velmi vysokým tlakem a při velmi nízké teplotě. Nicméně nevyrábí se z ropy, ale z uhlí -vedlejší produkt koksování, nebo elektrolyticky z vody... Samozřejmě způsobů jeho vyroby je mnohem víc toto jsou první dva, které mě napadly. Dále autor opomenul i klasický spalovací motor... BMW s ním experimentovalo docela dlouho, bohužel pod vlivem elektrolobby se na to vys...lo. Takže pan Žák opět nezklamal... Ps. : já bych takovou E68 (hydrogen7) docela bral, akorát s tankováním by byl trošku problém :-).
Martin (neregistrovaný)
Dovolím si komentář ke dvěma bodům v článku. Za prvé způsob výroby vodíku, který je závislý na neobnovotielných zdrojů je sice relativně levný, ale jsou i levnější způsoby. Vodík je často vedlejším produktem v chemické výrobě a jako takový je možné jej odkoupit za výhodnějších podmínek než jej vyrábět z neobnovitelných zdrojů. Za druhe argument, že "skladování a transport vodíku je nesmírně komplikovaná záležitost" je také zavádějící. V dnešní době jsou skladování a transport náročné srovnatelné a ostatními palivy. Mozna by se v takovem clanku mela vice vyzvednout otazka snizeni emisnich plynu a dopadu prechodu na nizko nebo bez emisni technologie na zivotni prostredi.