Německé automobilky chtějí kvůli koronaviru nové šrotovné

1 nový názor
Autor: Redakce Autobible
  • Zástupci automobilek volají po podpoře prodeje nových aut

  • Evropský trh v březnu poklesl o 52 %

  • Celkově je v Evropě na automobilovém průmyslu závislých 13,8 milionu lidí

  • Jednat se začne 5. května v Berlíně

Německý automobilový průmysl a někteří vysocí političtí představitelé stále hlasitěji volají po dalším dotačním programu na podporu nákupu nových automobilů, tzv. šrotovném, který by po koronavirové krizi oživil poptávku. Mezi navrhovatele z řad automobilek patří zejména Volkswagen, Daimler a BMW.

Šéf BMW Oliver Zipse v rozhovoru s DPA v této souvislosti hovořil o "inovační prémii", která by mohla podpořit hospodářský růst a zároveň urychlit přesun zákazníků k autům šetrným k životnímu prostředí.

Provozní ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstatter ke stejné věci pro Automotive News uvedl: „Podpora prodeje může být rozumným příspěvkem k ochraně klimatu, protože by se zaměřila na prodej ekologických automobilů.“

V Evropě v březnu poklesl prodej nových aut o 52 %, což je nejvíce v celé historii, především z důvodu zavření všech prodejních míst i výrobních závodů.

Český trh s auty se propadl na úroveň před šesti lety. To nejhorší ale ještě přijde
Přečtěte si také:

Český trh s auty se propadl na úroveň před šesti lety. To nejhorší ale ještě přijde

Šrotovné už Německu jednou pomohlo nastartovat automobilový průmysl, konkrétně před 11 lety v době celosvětové krize. Evropa je na výrobě aut ekonomicky závislá. Jedná se o její největší průmyslové odvětví a zajišťuje stovky tisíc pracovních míst. Celkově je v Evropě na automobilovém průmyslu závislých 13,8 milionu lidí.

Nejvyšší představitelé německého automobilového průmyslu a zástupci odborů mají 5. května v Berlíně s vládou diskutovat o způsobech, jak hospodářskou krizi překonat. Německá vláda program šrotovného nevylučuje, ovšem v současné době žádný detailní plán nemá.
[yop_poll id="76"]

Pudlík (neregistrovaný)
Jako je to zajímavé, ale vlastně tomu moc nerozumím. Jako proč? Já jsem prostě vždycky nechal auto odepsat a nechal sešrotovat. Případně ho rozebral na díly a dovezl do kovosrot Plzen, kde mě ho vždycky velice rádi zbavili. Ale jako nikomu to neberu, pokud chcete za šrotování platit, tak prosím. Ono je to jenom o tom udělat si dva víkendy a to auto rozebrat. ;-) A ještě na tom vyděláte.
  • Našli jste v článku chybu?