Magazín Veygo před časem vydal přehled nejvyhledávanějších automobilek na internetu, respektive na vyhledávači Google. Jistě, prodejní statistiky jsou pro výrobce zaručeně důležitější. Nicméně i přehled nejvyhledávanějších značek v jednotlivých státech světa stojí za pozornost. Můžeme ho chápat jako indikátor popularity nebo povědomí o značce.
Celosvětově nejvyhledávanější automobilovou značkou na světě je Toyota. Následují Honda a Ford. Pokud jde o vyhledávání v jednotlivých státech, pak opět vítězí Toyota. Ta totiž ze 171 zemí světa skončila na prvním místě v 57. Druhé je v tomto hodnocení BMW (25 zemí) a třetí Mercedes-Benz (23).
Je zajímavé, že průzkum neukázal souvislost mezi místní příslušností automobilek a jejich popularitou u internetových uživatelů. Domácí značky uspěly pouze ve Francii (Renault), v Německu (Mercedes-Benz), v Indii (Maruti Suzuki), Malajsii (Perodua) a ve Švédsku (Volvo). A z toho vyplývá, že ani v České republice není nejvyhledávanější automobilovou značkou Škoda. U nás se na internetu nejvíce vyhledává Hyundai. Škoda zvítězila pouze v jediné zemi na světě, a sice v Estonsku.
Kompletní mapu vyhledávání si můžete prohlédnout níže. Autoři využili data za posledních 12 měsíců. Nápad na takový přehled ale není nový, před více než rokem jsme to samé viděli od společnosti Quickco. Porovnání obou map je docela zajímavé, protože je z něj vidět, že i v tomto směru se popularita některých automobilek může celkem rychle změnit.