Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Největším nebezpečím pro cyklisty nejsou řidiči. Většina jich zahyne vlastní vinou. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
VaK
(neregistrovaný)
30. 6. 2020 14:29
Za prvé, pohled do zahraničí - odstup 1,5 m je v mnoha zemích standard. Například Německo ho mívalo dlouho jako doporučení a od letošního dubna je povinný (protože zjistili, že doporučení nikam nevede).
Za druhé, autor míchá dvě věci které s sebou nesouvisí a statistiky interpretuje jen zúženě. Pravdou sice bohužel je, že se řada cyklistů opravdu chová nezodpovědně a více kontrol by prospělo. Ale to nemá s odstupem 1,5 m při předjíždění absolutně nic společného. To má ochránit cyklisty v oněch 25% případů smrtelných nehod a x% případů nehod bez smrtelných následků (tyto statistiky nám autor zamlčuje). Když vám auto i třeba jen v 40 km/h rychlosti projede půl metru od řídítek, tak to s vámi pěkně zamává (a pokud to udělá u dítěte, tak o to víc). Ohledně porovnávání s motorkáři - také to je zavádějící. Motorkáře běžně nikdo nepředjíždí (spíš naopak) a navíc jsou dnes vybavení mnoha ochrannými pomůckami včetně vyztužených kombinéz atp.
Autor by prostě měl napsat, že cyklisty nemá rád a že jeho motovozítku nemají co lézt do cesty. Když je přejede, je to (prý) jejich vlastní chyba. To by bylo upřímnější než překrucování statistik a míchání hrušek s jablky...
Řešení? Podívejte se do Nizozemí nebo do Dánska ... Je potřeba investovat do oddělené infrastruktury pro automobily, kola a pěší a snížit konflikty mezi těmito skupinami na minimum. A tam, kde to nejde, tam pomůže jen a jen ohleduplnost všech zúčastněných - ano, nejen řidičů aut ale i cyklistů a chodců.
Osobně miluji řešení v Nizozemí, kde jsou cyklostezky oddělené od vozovky a chodníku obrubníkem se sklonem 45°(tzn. v případě nouze se dají pomalou jízdou přejet), před křižovatkou jsou i na cyklistické stezce senzory, které pro cyklisty přepnou na zelenou, než do křižovatky dojede - ALE jen na pár sekund a jen pro cyklisty (semafor pro pěší zůstane červený), aby se zbytečně nebrzdil provoz aut. Cyklostezky jsou dostatečně široké, že po nich jezdí i mopedy, rychlá elektrokola, e-koloběžky atp.
Pokud budete argumentovat penězi, tak vězte, že je to jen otázka preferencí. Bohužel ty finance dnes mizí kamsi do Agrofertu a podobných kanálů...
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM