Škoda představila nejnovější příspěvek do rodiny modelů RS. Ta kromě běžných modelů zahrnuje také dnes už dva elektromobily, soutěžní Fabii a nově i koncept vycházející z elektromobilu Enyaq. První takový závodní Enyaq se ukázal už loni, aktuálně přichází nová verze vycházející z modelu Eynaq Coupé RS.
Mladoboleslavská automobilka na těchto elektrických konceptech testuje řešení, která by se měla postupně objevit jak v sériové výrobě, tak právě v motorsportu. Důkazem je biokompozit, což je materiál nahrazující karbon.
Má podobné vlastnosti, ale jeho základem je lněné vlákno, takže se dá v podstatě vypěstovat a v případě likvidace se prostě spálí. Elektrický koncept má z tohoto materiálu vyrobený například nárazník nebo boční panely karoserie, Škoda ale už v menší míře tento materiál nasazuje i do závodních Fabií.
Video: Škoda Enyaq RS Race, první verze
Enyaq po odtučňovací kúře
Koncept Enyaq RS Race je plně funkční, nedávno také vozil novináře na prezentaci Škody Elroq RS. Technika samotná je zcela sériová. Auto má dva elektromotory, výkon 250 kW a baterii s kapacitou 82 kWh. Oddělení Škoda Motorsport se zaměřilo na jiné oblasti.
Radikálně upraven byl podvozek, který je o sedm centimetrů nižší, má větší rozchod kol, používá obří karbon-keramické brzdy, na obou nápravách jsou samosvorné diferenciály a celkově je auto lehčí o více než tři metráky.
Škoda Enyaq RS Race zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,6 s, maximální rychlost je 180 km/h. Interiér obsahuje závodní sedadla, je samozřejmě pouze dvojmístný a nechybí ani bezpečnostní klec. Kompletně přepracována byla také aerodynamika. Na autě je také použit ekologicky šetrný polep.
Co přesně se z tohoto konceptu dostane do sériové výroby a případně kdy, to se zatím neví. V současnosti bude závodní Enyaq RS Race sloužit především jako showcar na různých akcích pro upoutání pozornosti.
Zdroj: Škoda Auto