Že jsou škodovky ve Velké Británii populární, o tom není sporu. Zatímco ještě na počátku 90. let byly vozy značky Škoda oblíbeným terčem vtipů („Have you got a wing mirror for a skoda?“ - „Okay, seems like a fair swap.“), dnes mohou Britové dealerům škodovek doslova utrhat ruce. A na trhu ojetých vozů tomu není jinak. Magazín Diesel Car vydal žebříček nejlepších naftových ojetin a Škoda z něj může mít oprávněnou radost.
Do žebříčku mohou být nominovány pouze tři a více let staré vozy s naftovým motorem. Škoda Yeti vyráběná v letech 2009 a 2017 se umístila celkově na čtvrtém místě a jako nejlepší kompaktní SUV vůbec. Majitelé si prý nejvíce cení praktičnost, jízdní vlastnosti a zábavné řízení a také zůstatkovou hodnotu nebo výběr z velkého množství variant a motorizací.
Doporučujeme: Od Felicie po Octavii RS – 10 nejlepších ojetin značky Škoda
Škoda Superb Combi druhé generace zase vyhrála kategorii naftových kombíků. Asi není překvapením, že se majitelům nejvíce líbí prostor na zadních sedadlech a velký zavazadelník. Superb je prý svorně britskou veřejností hodnocen jako „nejvíce auta za nejméně peněz“. Superb Combi tak obhajuje pozici z loňského roku. Pokud by vás ale lákal spíše benzinový Superb, více si můžete přečíst v našem testu prezidentské ojetiny.
Naftové Škodovky prosadily navzdory tomu, že se vlastně jedná o vozy postižené aférou Dieselgate, tedy úmyslným obcházení emisních norem. U nás se to moc neřeší, ale třeba ve Velké Británii si majitelé svolaných a následně upravených aut koncernu VW stěžují na rostoucí spotřebu, vyšší poruchovost a horší dynamiku.