Vlákno názorů k článku Nehodovost v EU za rok 2018 potvrzuje, že v povolené rychlosti ani promile to není (komentář) od Astin - Největší vliv na to má nízká kvalita řidičského...

Astin (neregistrovaný)
Největší vliv na to má nízká kvalita řidičského výcviku. Připadá mi, že papíry dnes dostane každý, kdo zaplatí. Takoví se pak dezorientovaní a vyplašení všude motají a dělají nepředvídatelné věci. A další partou jsou "spořiči". Na 50 jezdí raději 35. Za nimi všichni usínají a nervozita roste. Pak dochází k nebezpečnému předjíždění. Takové spořivé umělce s očima na skle a hrudníkem na volantu je totiž lepší mít za sebou...V autoškolách by měli za ty hříšné peníze naučit zájemce nejen předpisy, ale taky udržet auto mezi čárama a nepřekážet při tom. Prostě taky jezdit.
jan (neregistrovaný)
Největší vliv má kvalita komunikací a jejího příslušenství i okolí. O betonový propustek se zabijete. V poli jen zastavíte i třeba s přemety. Dalším faktorem je čitelnost jízdy. Pokud vidím napřed brzdová světla, řidič jede téměř po středové čáře a pak zahne doprava bez blinkru nebo ho dá na poslední chvíli vytváří kolizní situace. Takto se často chovají i starší řidiči a nevěřím na vliv výcviku. Odpovědnost a hazardérství je lidská vlastnost, kterou instruktor těžko ovlivní. Vybržďovači dobře vědí, že nejednají dle pravidel. Jen je ovládne vztek a emoce.