Automobilka Volkswagen v první polovině letošního roku měla zásadní problémy se softwarem, který instaluje do svých aut. Nejprve musela odsunout dodávky modelu ID.3, který pro ni znamená zásadní krok směrem k populárnější elektromobilitě. Pak byla nucena na čas zastavit dodávky osmé generace svého nejoblíbenějšího modelu Golf. Problém se týkal i Škody. Teď za chyby zřejmě bude pykat vedení.
Podle německého listu Handelsblatt se houpe židle pod šéfe softwarového vývoje Christianem Sangerem. Ten přitom před několika lety přešel od BMW do Volkswagenu, aby mu pomohl překonat jeho potíže, které byly založeny na tom, že si každá značka vyvíjela své programy, jenž potom měly problém se vzájemnou komunikací.
„Dnes produkujeme na deset milionů aut ročně. Jenže tyto vozy využívají zhruba osm různých elektronických platforem,“ řekl magazínu Ars Technica Christian Senger loni v září. Sengrovým cílem bylo proto celý systém v koncernu zjednodušit tak, aby vše fungovalo. Jak ale ukázal letošek, záměr se mu zatím příliš nedařil.
Volkswagen zatím odchod Sengera nechce komentovat. Ten by v případě svého odchodu měl opustit i místo v představenstvu. Z něj už odešel například Andreas Renschler, který měl na starosti koncernové značky nákladních vozů, nebo bývalý šéf převodovkárny ZF Stefan Sommer. Z domácí Škody zase k poslednímu červenci odchází její ředitel Bernhard Maier.