Šéf koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne už dlouho hledá strategického partnera, se kterým by se mohl spojit. Podle něj je fúze s některým z velkých hráčů na trhu jedinou cestou, jak udržet pod kontrolou náklady za vývoj nových technologických postupů, autonomních aut a elektrických systémů pohonu.
Zájemci jsou, ale problém koncernu FCA je roztříštěnost a především dvě těžké ocelové koule na nohách v podobě ztrátového Maserati a Alfy Romeo. Ačkoli se FCA snaží omladit modelovou řadu a Alfa Romeo přišla s novými modely i technikou, pověst automobilky je asi dost poškozená, protože se zákazníci ve velkých masách nehrnou. Alfa Romeo se chce stát důležitým hráčem v segmentu prémiových značek, ale za BMW, Audi a Mercedesem v prodejích pořád výrazně zaostává.
Doporučujeme: Alfa Romeo 4C Spider vs. Porsche 718 Boxster S: Dva světy
A nikdo nechce obrovský koncern, který musí dotovat dvě ztrátové automobilky. Zájemci jsou například v Číně. Automotive News uvádí jako největšího potenciálního zájemce o koncern FCA automobilku Great Wall, která chce hlavně značku Jeep. Marchionne tak přišel s návrhem, že by se koncern FCA „zbavil“ některých částí, konkrétně právě Alfy Romeo, Maserati a například i divize Magneti Marelli.
Analytici odhadují, že za Alfu Romeo a Maserati by mohl koncern FCA dostat zhruba sedm miliard eur (182 miliard korun), za Magneti Marelli a další společnosti zabývající se výrobou komponentů pak asi pět miliard eur (130 miliard korun). Představitelé Fiatu nechtěli tyto zprávy o případném prodeji některých značek a divizí komentovat.
Kdo by chtěl Alfu Romeo? Před časem projevil několikrát zájem koncern Volkswagen, ale ten má nyní svých starostí dost s řešením aféry Dieselgate, respektive s urovnáním finanční situace. A na utrácení za ztrátovou italskou automobilku určitě teď nemá prostředky. Je tedy možné, že další slavná značka zase skončí v rukou Číňanů.