Občas se někdo z Hondy vyjádří v tom smyslu, že roadster S2000 byla ikona a že by nástupce moc rád v nabídce viděl. Ale jedna věc je přání a druhá realita. Hayato Mori, šéf produktového plánování Hondy pro kanadský trh a vlastně i člověk pracující s veledůležitým americkým trhem, brzdí nadšení. Pro fanoušky klasických sporťáků moc dobrou zprávu nemá.
V rozhovoru pro Auto Guide se nechal slyšet, že pro nástupce Hondy S2000 není na trhu místo. Prodeje by byly malé a Honda si podle něj nemůže dovolit vyhazovat peníze z okna za ztrátové projekty. Nejobtížnější je podle něj vyhovět novým přísným regulacím, a to jak na emise, tak hlavně na bezpečnost.
Kvůli nim by musel být moderní sportovní roadster prý těžký a mít motor, který charakterem sportovnímu autu neodpovídá. Trhu navíc dominují crossovery a SUV a taková auta si dnes lidé kupují i pro zábavu a pro radost, což platilo dříve právě o kompaktních roadsterech a sportovních autech.
Doporučujeme: Test: Mazda MX-5 1.5 Skyactiv-G130 vs. Fiat 124 Spider
Navíc Honda má sportovní auto, jmenuje se Civic Type-R. V kompaktním segmentu by si tak mohly oba vozy konkurovat. Hayato Mori dodal, že i on má rád sportovní auta, ale je potřeba počkat na oživení jejich trhu. Trh je podle něj ale dostatečně nasycen (Mazda MX-5, Fiat 124 Spider, Subaru BRZ a Toyota GT86, chystaný roadster BMW Z4 a kupé Toyota Supra...) a ani současné konkurenční modely se neprodávají nijak zvlášť dobře.
Ukazuje se, že moderní sportovní auto vyžaduje jiný přístup a samotná automobilka z něj nedokáže udělat ziskový projekt. Výjimkou je třeba Porsche, které prostě Boxster v nabídce uživí. Ale Honda si nemůže dovolit nasadit takové marže. Proto i třeba BMW spojilo síly s Toyotou a Mazda si plácla s Fiatem na sdílení vývoje a výroby. Honda by tedy také potřebovala partnera (o kompaktní zadokolce mluvil třeba Opel, jestli si vzpomínáte), ale to není její styl a sdílet technická řešení s konkurencí se Hondě nikdy moc nechtělo.