Diesel je v osobních autech asi definitivně mrtvý. Automobilky postupně poodhalují své plány, jak se s naftovými motory vypořádají. Většinou je chtějí nahradit mild-hybridy a plug-in hybridy. Teď to vypadá, že nafta skončí také pod kapotou vozů koncernu FCA, tedy ve Fiatech, Jeepech a Alfách Romeo. Financial Times uvádějí, že je to součástí čtyřletého plánu, který chce Fiat představit akcionářům v červnu.
Pro Fiat a ostatní značky koncernu FCA to ale nebude nic jednoduchého. Podle statistik JATO Dynamics byl koncern FCA jediný, komu se v roce 2017 podařilo zvýšit na evropském trhu prodej vozů s naftovým motorem. 40,6 % nových aut koncernu byly diesely. Všem ostatním značkám prodej dieselů meziročně klesl.
Doporučujeme: Úřady podezřívaly Fiat, Jeep a Chrysler z šizení emisí už před dvěma lety
S diesely se vypořádal v malých autech Volkswagen, Toyota a naposled také například Volvo. Vývoj nových dieselů je velice drahý a tento typ motoru se automobilkám především v malých autech už nevyplatí. Vývoj a výroba jednoduchého mild-hybridu je již dnes levnější.
Bez zajímavosti není ani fakt, že právě koncern FCA čelí v poslední době kritice, že dostatečně nevysvětlil podezřelý software v řídících jednotkách některých vozů s naftovými motory. Diesely od Fiatu totiž po určité době odpojují systém EGR. Tím skokově vzrostou emise oxidů dusíku.