Zatímco v segmentu největších SUV se značka Audi od supersilných dieselů odklonila a vyměnila je za benzinové osmiválce, o třídu níž jim dává ještě šanci. I když své ostré SUV SQ5 TDI představila teprve na začátku loňského roku, nyní pro něj přichystala změnu v podobě vylepšeného agregátu. Důvodem je samozřejmě nutnost splnit nejnovější emisní předpisy.
Pořád jde o motor V6 s objemem 3,0 litru, ovšem s řadou konstrukčních úprav. Například písty už nejsou hliníkové, nýbrž kované ocelové. To snižuje tepelné ztráty a zajišťuje rychlejší a účinnější spalování. Díky novým senzorům se zpřesnilo vstřikování paliva, vstřikovače pracují pod tlakem 2500 barů a až osmkrát za cyklus. Kompresorové kolo turbodmychadla je menší a lehčí, takže se roztáčí rychleji. Chlazení stlačených plynů nyní místo mezichladiče vzduch/vzduch v nárazníku obstarává výměník voda/vzduch, uložený mezi řadami válců. Tento nepřímý mezichladič je účinnější a po studeném startu může plyny dokonce zahřívat, aby katalyzátory rychleji dosáhly pracovní teploty. Ke stejnému účelu slouží také nová izolace sběrného potrubí.
Výrazně modernizovaný motor 3.0 TDI je stále součástí 48voltového mild-hybridního systému. Audi SQ5 modelového roku 2021 díky tomu dokáže plachtit s vypnutým motorem až 40 sekund. Audi spočítalo, že se mu tak podaří uspořit až 0,7 litru nafty na 100 kilometrů. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 7,0 litru na 100 km. Motor má ale nižší výkon než dříve. Hodnota 251 kW (341 k) je o šest koní nižší než dříve. Točivý moment zůstává stejný, 700 Nm.
Motor má také elektrický kompresor a technologii twin-dosing, zpopularizovanou mnohem rozšířenějším čtyřválcem 2.0 TDI Evo.
Audi SQ5 TDI dostalo i mírné změny v designu. Na nárazníku se objevily větší nasávací otvory. Auto má ve standardu LED světlomety a lze si připlatit za Matrix LED systém. Vzadu najdeme OLED brzdová světla. Zákazník dostane na výběr z devíti laků. Cena SQ5 TDI modelového roku 2021 začíná začíná na 1 858 900 Kč. Předprodej bude ale zahájen až v roce 2021.