Vlákno názorů k článku Nadáváte na kamiony? Zde je šest věcí, které si o nich možná neuvědomujete od Jirka - Uf, to je zase článek... Je zajímavé, že bez...

Jirka (neregistrovaný)
Uf, to je zase článek... Je zajímavé, že bez tisíců kamionů jsme leta žili docela v pohodě. Zmiňovaný just in time je jenom zástěrka. Celé je to o tom, že kamiony pálí naftu a jen z nafty má stát 350 miliard korun do rozpočtu. Dále jsou na to navázány benzinky, sevisy, pneu atd..... Kdyby kamiony byli na kolejích, řekněme pro začátek jenom tranzit, tak stát okamžitě přijde o cca 100 miliard. A to si žádný politik nedovolí.... Ale to by se za evropské peníze nesměli rekonstruovat tratě tak, že se ruší dopravní koleje, aby nákladní doprava nemohla růst - je obtížné( někdy po té rekonstrukci dokonce nemožné) vlaky vykřižovat ve stanicích. A o chování některých kamioňáků nemá cenu psát - většina je slušných, ale stačí pár blbů, kteří vám spolehlivě zhnusí každou cestu.
Jirka_1 (neregistrovaný)
S tím tranzitem ti jako bývalý ajzboňák řeknu asi tolik - problém není délka vlaků, ale propustnost tratí a hlavně jejich nízká průměrná rychlost, daná kopcovitým profilem republiky a tedy klikatostí tratí. Pak je třeba např. v Břeclavi roztřídit kamiony podle toho, kam jedou, jestli na Rozvadov nebo na Ústí nad Labem. To beru jen jednu z tranzitních cest. Nejvíce kamionů se zde objevuje z Polska minimálně ze tří míst, tady opět nějaké tratě směr Rakousko a pak do Německa. Pro vagónování jsou zapotřebí rozsáhlá parkoviště a nájezdové rampy, každý vlak musí mít osobní vagóny pro řidiče, protože v autech být nesmí. Pak tzv. vytížení soupravy, která by měla být plná tam i zpět, což je opět boj s časem nejen na železnici, ale i s náklady v kamionech, které se mohou kazit. To se za jedno volební období stihnout nedá a myslím si, že ekonomické jsou jen tratě z Břeclavi a někde od Jablunkova. Otázkou je, jak donutit řidiče, aby se vagónovali, je totiž otázka rychlosti, za jakou je dopravíme na druhý konec republiky. Co jde ve Švýcarsku (která není tranzitní zemí), nepůjde tak dobře u nás. A tomu, kdo to u nás logisticky vyřeší ke spokojenosti aspoň 90% řidičů kamionů, by měli dát metál a trojnásobný důchod...