Vlákno názorů k článku Nadáváte na kamiony? Zde je šest věcí, které si o nich možná neuvědomujete od Honza - Predjizdeni na dalnici: V hustem provozu je to...

Honza (neregistrovaný)
Predjizdeni na dalnici: V hustem provozu je to od ridicu kamionu spise bezohlednost k ridicum osobnich aut. Cim mensi je rozdil rychlosti kamionu, tim dele jim trva tento manevr, casova uspora u kamionu je minimalni, zdrzeni osobnich aut naroste rychleni. Toto ma i vliv na hustotu provozu, tedy na jeji zvyseni. Tim se dale zpomaluje a kamiony se zacnou predjizdet cimdal casteji. U osobniho vozidla brzdeni z cestovni rychlosti na rychlost kamionu a opetovna akcelerace zvisuje spotrebu paliva. Hruby vypocet casovych uspor je v tabulce. Jeste se da diskutovat nad tim, kolik aut(lidi) zdrzi jeden kamion a jestli je cennejsi lidsky cas, nebo to, ze zbozi bude nekde o 20min drive. Vzdalenost v km 100 200 300 400 500 Zdrzeni nakladniho vozidla z 90km/h na 85km/h (minuty) 4 8 12 16 20 Zdrzeni osobniho vozidla z 120km/h na 90km/h (minuty) 17 33 50 67 83 4. Kamion často nemůže jet u krajnice - Na dalnici (v uzavirce) muze a obcas se stane ze nejedou. Kdyz pominu to, ze nekde jsou mustky a svodidla nalepena tesne u okraje a ridici uz jsou unaveni, stale casteji se stava, ze ve zuzeni jedou prostredkem a blokuji levy pruh. Dokonce jsem stal ve zuzeni po nehode a dva kamiony zastavily na prostredku. V radiu hlasili, ze misto nehody je pro osobni auta prujezdne. Dva kamiony mne v teto situaci blokovali 20min. 5. Kamion si musí do ostrých zatáček najet - Toto delaji i na silnicich, aby nemuseli trosku ubrat, nebo tocit volantem. Hodnekrat se mi stalo, ze jsem projel zatacku, kam bylo videt, zadne stromy a podobne ridice neomezovalo, a za zatackou misto pridani plynu jsem musel brzdit, protoze kamion zasahoval do protismeru. Jeste bych se zminil o objizdnych trasach. Nevim jestli je treba dobre jezdit s kamionem(s navesem) na silnice kde je maximalni hmotnost omezena na 12t. Kazdopadne jsem videl kamion predjizdet cyklistu a neprehlednem miste, pri vjezdu do vesnicky, kde byla zatacka. Kamion moc nepribrzdil, auto v protismeru muselo vyjet na chodnik, aby do nej nenarazil, v teto situaci byl cyklista na urovni pulky navesu a musel vyjet do travy, aby ho naves neprejel. Rizeni kamionu je zodpovedna vec, ktera ovlivnuje spoustu veci a mela by se sverit zodpovednym jedincum. Chovani ridicu vudci kamionum je podle mne v prijatelnych mezich az na nejake vyjimky. Doporucil bych spise kamionakum neprekracovat urcite meze a ridici aut je budou vice respektovat.
Petra (neregistrovaný)
Je třeba si uvědomit, že každý kamion jede jinak rychle dle toho jak je naložen a řidiči kamionů jedou na čas. V případě, že se opozdí s vykládkou jde to na jejich triko, nehledě na to že musí dodržovat pauzy a dneska není zrovna jednoduché najít místo kde můžou zaparkovat a udělat pauzu. Proto předjíždí jak předjíždí. Ve zúžení jedou přes dva pruhy z toho důvodu, že když by kolem nich jel osobák a někde by byl výmol nemá to pak kam strnout. Kdyby to strhnul na vás tak vás skřípně když ten výmol vezme může se návěs to rozháže a taky vás skřípne, v tom lepším případě. Kdo si to nezkusí asi nepochopí.
Martin J. (neregistrovaný)
Dobrý den p. Honzo musím říct,že jste to vypočítal docela zajímavě.Váš hrubý výpočet je podle mě docela mimo,jelikož a bohužel naše dálnice jsou jen opravdu JEN zřídka 3 proudové,tak když kamion jedoucí 90 k/h kamion jedoucí jen 85 k/h ,tak třeba Praha - Brno udělá klidně i 15 minut,ale proč vám to píšu,opomněl jste základní a hlavní věc. Příklad,když budete v práci o 20 minut déle tak je to asi každému úplně jedno v případě řidiče kamionu i těch 20 minut je opravdu hodně,stihne třeba čas nakládky a vykládky,ale hlavně,když přetáhne čas jízdy nebo výkonu,je za to pokutován nemalou částkou,ale to koukám,že většině, co zde hází komentáře úplně uniká a ani o tom nevědí. 5. to asi nemá cenu komentovat,protože kdyby jste seděl v kamoinu,nikdy by jste tohle asi nenapsal,protože by jste na vlastní kůži cítil a viděl co to v zatáčkách a při odbočování dělá.To že několikrát škrábnete bokem gumy o hranu patníku,to není dobré pro gumu která je zatížena několika tunami,hlavně vy do toho zrcátka vůbec nevidíte,ale to asi taky nevíte.....
Milan (neregistrovaný)
Píšete 20 minut... Co to je. Pro řidiče osobáku nic,mrzutost,pro řidiče náklaďáku čekání do druhého dne,když bude pečlivě dodržovat jízdní výkon. Vy,co máte nejvíce keců na kamióny,měli byste mít do autoškoly a zkusit si to. Věřím,že spoustu věcí pochopíte a pokud budete objektivní budete mluvit malinko jinak...
bijec (neregistrovaný)
proč bych měl tuhle smardlavou praci zkoušet? ja nejsem troska co potrebuje srat v krovi honit pero v autě a jeste se byt v prsa jaky jsem frajer a mam narocno rpaci :D jste smesni dementni opice od kulate lopaty tak bud dorzuj zakony a vyser se na zivotne dulezitých 20 minut a nebo pak u nehody čum jak vepř do prazdneho koryta .... 20 minut i pro vas opice nic není tak tu nedelejte chudaky nejvic problemu delate vy a veř že každá nehoda kamionu potěší a vubec me nezajíma co za ztroskotance tam sedí nebo seděl tak normalni praci zdar te vasi vsivárně ani nahodou lemry shnile
Petr (neregistrovaný)
Jezisi vy jste vul... sednete si za kamion a pak neco mluvte... ja uz mam nejaky ten milion km za sebou... tak vim vo co go... a nadjizdeni je nutne mily pane z jinych duvodu... a ty minuty potrebujem my usetrit daleko vic jako vy... vy tachograf nemate...
Laco (neregistrovaný)
No,jezdim 20 let bez nehod,ale to co pisete je naprosta hloupost a vysvetlovat napr.predjizdeni o 2km/h na rovine,kdyz v kopci kde daji zakaz predjizdeni vas dotycny nalozeny kamion zbrzdi I o 20km/h pokud mate nalozeno jen polovinu se nekomu v os.voze vysvetlit neda....jedte ve zuzeni na dalnici 20cm od svodidla aby jste neodrel auto,kdyz vas to v kazde dire hodi kus sem,kus tam jen aby os.vuz mel vic mista...ten kdo nikdy neridil 40t soupravu, 2,5m sirokou a 20m dlouhou ...tomu to opravdu nevysvetlite. A o case uz vubec nemluve,povinne prestavky,male pretazeni kdyz neni kde zastavit napr.v polsku tucna pokuta a vysvetlit se jim to neda(proto stojime kde se da)..ken stres kam dojedu,jestli zaparkuju,jestli 50km pred domovem nebudu muset delat povinou pauzu 11h ci dokonce vikendovou 45h a nejak se domu dostan...co Vas stoji zdrzeni v osobaku?
MK (neregistrovaný)
Zdržení je jedna věc, ohrožení druhá. Pokud předjíždíte jen tehdy, když není hustý provoz a řidiči osobních aut nemusí kvůli vám prudce brzdit, protože se jim tam nacpete, když jsou kousek od Vás. Dokážu s tím zdržením žít. Každé povolání má své výhody a nevýhody. Že Vám to nevyjde o kousek domů je bohužel jedna z nevýhod Vašeho povolání a pokud Vám to nevyhovuje, najděte si jinou práci. Pokud to takhle uděláte všichni, komu ty nevýhody vadí, začne být extrémní nedostatek řidičů kamionů a bude se muset něco změnit. Bezohledným ohrožováním ostatních si dřív nebo později zajistíte jen další buzeraci od státu a nadávky od řidičů neprofesionálů... Ten pocit zastavit pár kilometrů od baráku, protože nemůžete jet znám. Jezdím často v noci a tím jsem se několikrát dostal do situace, že jsem zastavil 10-20 km od baráku a dal si 30 minut přestávku. Nebyl jsem schopen jet bez toho, abych riskoval, že usnu. Když to mám domů 70+ km a bere mě spaní, nezbyde mi, než zastavit a na hodinku si v autě zdřímnout. Je to moje volba, že jedu v noci a tak se musím smířit s touto nevýhodou.
Michal (neregistrovaný)
pane MK - vy tady píšete jako by vás chtěl každej kamion kterej potkáte zabít. Trošku se proberte. Každej máme nějakou práci a pokud potřebujete odevzdat zaměstnavateli odvedenou práci a máte tu možnost pracovat o víkendu nebo dlouho do noci , tak se dá pro to udělat hodně, ale pokud jste hlídán tachografem, a jezdíte 9 hodin denně, tak i 3km/h hrají obrovskou roli, protože ten přístroj vám neodpustí ani minutu.
Mirek (neregistrovaný)
Ano, žák 7. třídy zvládá některé počty, ale asi on ... je zvládá natolik, aby věděl, že není možné nižší rychlostí být někde dříve, jak rychlostí vyšší. Takže ne že, asi neumíte jezdit, ale neumíte asi ani počítat
jaro (neregistrovaný)
Tyhle teorie a výpočty jsou k prdu, bylo řečeno že kamion může jet max. 4,5h v kuse a dělat pauzu za den pak max. 9h. Řidič osobáku pak klidně celých 24h a nikdo to nehlídá. Je jasné že se každý snaží ujet co nejvíc. Tyhle řeči a moudra řidičů osobáků jsou nejlepší. Chybu může udělat každý a kamion potřebuje hodně místa k manévrování