Názor k článku Na dálnici 140 km/h? Je to cesta správným směrem, čeká nás ale hysterie od Paco28 - Ponechte limity tak, jak jsou nyní: - nač systém...

Paco28 (neregistrovaný)
Ponechte limity tak, jak jsou nyní: - nač systém komplikovat? - proč se odlišovat od okolních zemí? - už dnes se po dálnici valí neobvykle vysoké množství aut s rychlostí výrazně nižší, než je povolených 130 - už dnes se po dálnici valí dosti značné množství aut s rychlostí vyšší, než je povolených 130 - už dnes je tedy bezpečnost na českých silnicích a dálnicích velmi, opravdu velmi snížena (rozdíl v rychlostech je mnohem nebezpečnější, než rychlost sama o sobě) - neargumentujte kvalitou aut: a) v ČR je pomalu nejstarší vozový park na světě b) schopnosti současných účastníků provozu (nejen řidičů aut a kamiónů) jsou daleko, ale opravdu DALEKO za kvalitou aut c) kvalita silniční sítě (i dálnic) je v ČR daleko, ale opravdu DALEKO za schopnostmi řidičů a za technickou úrovní aut. - protože policie nekoná, nechrání ani nepomáhá, je diskuze o zvýšení limitu na českých dálnicích zcela mimo mísu. Stejně si každý jezdí, jak chce. A to se týká nejen rychlosti, ale PŘEDEVŠÍM všech ostatních problémů, které se dají zařadit pod jeden název: etika řidičova chování. Proč zvyšovat limit povolené rychlosti, když "řidiči" dělají ostatním účastníkům provozu kriticky nebezpečné prasárny za jakékoliv rychlosti? A beztrestně, bez výchovných zásahů a postihů... V ČR je situace na silnicích a dálnicích - Hustota provozu neustále roste. Tato hustota je překážkou nejen pro zvýšení limitů povolených rychlostí, ale dokonce i pro dodržení stávajících limitů. Společensky přijatelné je tedy spíše apelovat na snížení skutečné rychlosti jízdy, nikoliv povolování vyšších limitů. - Služba dopravní policie by měla zaměstnávat natolik připravené policisty, aby jim mohla být svěřena PLNÁ zodpovědnost za jejich rozhodnutí: měli by umět posoudit, kdy je překročení limitu 130 skutečně nebezpečné, a kdy je porušením zákona s minimálním dopadem na bezpečnost provozu. Dnes je to tak, že policie se soustředí jen na měření rychlosti, protože jen a pouze tento přestupek lze prokázat bez pochybností. Ostatní porušení zákona se dokumentují mnohem složitěji, a proto z pohledu Policie si nemá cenu život komplikovat jejich potíráním. Tímto přístupem se dále zhoršuje chování "řidičů" na české silniční siti (včetně "řidičů" ze zahraničí) a to je další překážkou zvyšování rychlostních limitů. A tak dále. Bezpečnost především, až potom svoboda a zodpovědnost rozhodování. Jsme národ nezodpovědných, jimž latentní porušování zákona přijde jako naprosto normální vzorec chování. Bohužel, jsme Slované se všemi důsledky. Nejezdí se tu bezpečně a ohleduplně...