Na dálnici mezi Prahou a Ústím nad Labem, mezi Brnem a Frýdkem-Místkem nebo třeba v okolí Zlína. Centrum dopravního výzkumu naplánovalo několik tras, na kterých by se v budoucnu mohla testovat auta bez řidiče. Právě takové vozy nelze zkoušet jen na okruhu, ale musí vyrazit do živého provozu. O katalogu pro autonomní vozy jako první informoval server Seznam Zprávy.
Podle odborníků je nutné, aby si autonomní vozidla zvykla na specifika českého provozu. Jde například o souběh s tramvajovou tratí, tunely nebo železniční přejezdy. V oblasti Ústí nad Labem pak pracovníci centra vytipovali napojení na podobné trasy v Německu, aby vozy mohly přejíždět přes hranici. Důležitá byla i blízkost k samotným výrobcům. I proto jedna ze zmapovaných tras končí přímo v Nošovicích, kde se vyrábí Hyundai.
Katalog úseků má pomoci právě automobilkám i firmám, které se zabývají výzkumem pokročilých asistenčních systémů a technologiemi automatizované jízdy. „Dostanou řadu podrobných údajů o komunikacích a také o plánovaných uzavírkách,“ řekla serveru Seznam Zprávy Veronika Valentová z Centra dopravního výzkumu.
Sever oslovil i samotné vývojáře. Ty vznik katalogu s přesným popisem tras kvitují. I oni se totiž shodují na tom, že autonomní vozy je potřeba otestovat v provozu a to nejlépe na co největším množství různých míst. To aby pak systém nezmátly ani takové maličkosti, jako je jiná barva jízdního pruhu. Katalog proto zahrnuje dálnice, silnice první třídy, ale i malé okresky nebo trasu po městě.