Vlákno názorů k článku Motory V6 pomalu mizí. Výhody řadových šestiválců totiž začínají převažovat od Jirka_1 - Hm, vidlicový šestiválec má problém s vyvážením vždy,...
Jirka_1
(neregistrovaný)
16. 8. 2019 23:07
Hm, vidlicový šestiválec má problém s vyvážením vždy, pokud není úhel otevření 180°. Ovšem vzhledem k tomu, že jde jen o nevyvážené momenty, tak se jaksi neřeší, podobně jako u řadového čtyřválce. Objem 0,5 l na válec není ani tak optimální, ale v praxi maximálně možný pro motory, které mají točit nějaké ty tisíce otáček. Takový litr by podle této teorie měl být dvouválcový... :-) Nadčterec a podčtverec - jde o to, jestli chci výkon nebo vrchol točivého momentu v nízkých otáčkách. A jelikož se dnes nosí nízké otáčky, tak je jasné, že zvítězí nadčtverec. Všechno ostatní popsané v článku je jen přidaná hodnota z nadčtverce vyplývající.
Osobně nejsem příznivcem velkých objemů a počtu válců, myslím si, že čtyřválec s vyvažovacími hřídeli je co se týká vibrací se "sametovým během řadového šestiválce" rovnocenný. Velký objem je nevýhodný při částečném zatížení a nikdo mi neříkejte, že s třílitrem máte menší spotřebu při běžné devadesátce proti třeba šestnáctistovce. O městě nemluvě. Velký objem znamená těžší motor a tedy větší setrvačné síly, pokud si ho dám dopředu, tak přispívá k nedotáčivosti auta. Ano, máte hromadu výkonu, ale ten se prakticky při dodržování předepsané rychlosti využije jen na akceleraci nebo v prudkých kopcích. Nevím, ale nějaký motor do dvou litrů s turbem kombinovaném s mechanickým komresorem je podstatně lepší řešení.
Dodnes jsem nepochopil, proč se vyrábí cestovní auta s výkony nad 300 koní. S tímto výkonem se kdysi závodilo v F1.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
pavel
(neregistrovaný)
6. 12. 2019 21:08
No hele ideální bude jedna věc a požitek a touha někoho zas třeba druhá.
Motor vpředu za přední nápravou není už takové zlo, navíc pokud se použije systému transaxle není rozložení váhy vůbec špatné, byť i toto řešení má své mouchy. Motory s kompresorem a turbem přibývají, by´t je velice málo. Ono to stojí dost peněz a kompresor byť menší a fungující je do určitých otáček, kde žezlo přebírá turbo i tak bere dost výkonu motoru.
Já měl vždy rád řadové motory Opel, např v Senatoru.. dodnes mám ten zvuk a chod motoru v uchu. A tak nějak mi vůbec nevadí, že nebylo ideální řešení.
Čverce nečtverce, jednou máš točivej motor, jindy potřebuješ krouťák pěkně odspodu. Ono také ke každému autu sedí něco jinýho. To že nevyužiješ auťák s 300 koňma? to asi spoustu lidí nezajímá, ono to je taky o penězích je to byznys, proto se to vyrábí.
Mít na to prachy pořídím si šestiválec někde kolem 3 litrů s karburátorama... co na tom, že vstřikování by bylo lepší, přeplňování taky.. prostě atmosféra většího objemu v šestihrnku mě prostě baví
neřešme jestli to má smysl .
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat