Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Motory V6 pomalu mizí. Výhody řadových šestiválců totiž začínají převažovat. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Hm, vidlicový šestiválec má problém s vyvážením vždy, pokud není úhel otevření 180°. Ovšem vzhledem k tomu, že jde jen o nevyvážené momenty, tak se jaksi neřeší, podobně jako u řadového čtyřválce. Objem 0,5 l na válec není ani tak optimální, ale v praxi maximálně možný pro motory, které mají točit nějaké ty tisíce otáček. Takový litr by podle této teorie měl být dvouválcový... :-) Nadčterec a podčtverec - jde o to, jestli chci výkon nebo vrchol točivého momentu v nízkých otáčkách. A jelikož se dnes nosí nízké otáčky, tak je jasné, že zvítězí nadčtverec. Všechno ostatní popsané v článku je jen přidaná hodnota z nadčtverce vyplývající. Osobně nejsem příznivcem velkých objemů a počtu válců, myslím si, že čtyřválec s vyvažovacími hřídeli je co se týká vibrací se "sametovým během řadového šestiválce" rovnocenný. Velký objem je nevýhodný při částečném zatížení a nikdo mi neříkejte, že s třílitrem máte menší spotřebu při běžné devadesátce proti třeba šestnáctistovce. O městě nemluvě. Velký objem znamená těžší motor a tedy větší setrvačné síly, pokud si ho dám dopředu, tak přispívá k nedotáčivosti auta. Ano, máte hromadu výkonu, ale ten se prakticky při dodržování předepsané rychlosti využije jen na akceleraci nebo v prudkých kopcích. Nevím, ale nějaký motor do dvou litrů s turbem kombinovaném s mechanickým komresorem je podstatně lepší řešení. Dodnes jsem nepochopil, proč se vyrábí cestovní auta s výkony nad 300 koní. S tímto výkonem se kdysi závodilo v F1.