Moto Guzzi Audace Carbon – press kit

17.08.2017
2 nové názory
Autor: Redakce

Žádný jiný motocykl Moto Guzzi nevyjadřuje temnou duši již představených modelů Moto Guzzi V7 II Stone a MGX-21 lépe než Audace Carbon. Cílem vývoje nového modelu bylo poskytnout jezdci maximální potěšení z jízdy. Nejlepší technika, umocněná vytříbenými tvary, je u něj zárukou zábavy.

Audace Carbon: svalnatý motocykl v podání značky Moto Guzzi

Audace Carbon je moderní, neotřelou interpretací bouřlivého ducha značky Moto Guzzi, jejíž jedinečný charakter pluje často proti proudu. Historie značky s logem orla je plná jedinečných strojů s napříč uloženým motorem do V/90°, pozoruhodných inovací, rekordů v oblasti motoristického sportu a nechybí v ní ani proslulý osmiválcový motor. Značka Moto Guzzi se nikdy nebála projevit svůj jedinečný charakter, který je i po 95 letech stále stejný.

Nepřehlédnutelný, svalnatý a dravý motocykl Moto Guzzi Audace Carbon lze okamžitě rozpoznat podle přední partie, kterou stylisticky odlehčuje kruhový světlomet společně s prvky ze skutečného uhlíkového kompozitu, mezi něž patří například přední blatník, připevněný k vidlici bez jakéhokoli zakrytí teleskopické části, a boční stěny nádrže.

Audace Carbon nemá žádné ozdobné chromování. Se všemi mechanickými detaily, lakovanými barvou tmavou jako noc, kontrastuje matně červená barva na frézovaných krytech hlav válců z hliníku, která ladí s červenou barvou třmenů Brembo předních brzd. Jezdec si tuto ztělesněnou krásu může užívat v zatáčkách i při klidnější jízdě na rovnějších úsecích.

Audace Carbon dokonale reprezentuje druhou duši značky Moto Guzzi, která se cítí jako doma v temných městských uličkách. Temnou duši, která byla přivedena k dokonalosti ve velkolepém modelu MGX-21. Miguel Galluzzi, šéfdesignér designérského střediska PADC (Piaggio Group Advanced Design Center) v kalifornské Pasadeně, představuje nový model Audace těmito slovy: Touhu značky Moto Guzzi po růstu dokonale ztělesňuje silný a nekompromisní charakter nového modelu Audace. Jsem přesvědčen o tom, že tento motocykl vyjadřuje v současnosti moderní duši i budoucnost značky z Mandella silnějším hlasem, než by to dokázala jakákoli slova. Stačí se na něj podívat, svézt se na něm a dostanete odpovědi na všechny otázky. Sedět na tomto impozantním motocyklu, spustit výkonný vidlicový dvouválec a vydat se na silnice je všechno, co potřebujete k tomu, abyste pochopili hodnoty, které dnes reprezentuje značka Moto Guzzi. Audace je dokonalou interpretací nejryzejšího ducha značky Moto Guzzi.

Světlo, dopadající na linie modelu Audace Carbon, odhaluje zcela nové a atraktivní detaily. Například speciální stylistický prvek pod spodním víkem motoru, který dodává siluetě drsný vzhled, metalická maska chladiče a krátké výfukové potrubí se silným zvukem a hliníkovou koncovkou, která je navzdory svému nezákonnému vzhledu technicky vyspělým prvkem proti šíření škodlivých emisí. Audace Carbon splňuje emisní normu Euro 4 díky systému sekundárního přívodu vzduchu a specifickému katalyzátoru.

V rámci redukce na podstatné byla stupátka nahrazena sportovnějšími stupačkami, umístěnými více vzadu, a místo dvouramenné řadicí páky zaujala klasická jednoramenná řadicí páka. Zvláštní pozornost byla věnována sportovnějšímu sedlu, čalouněnému ekologickou kůží s viditelným červeným prošíváním, které poskytuje nižší polohu sezení. Část sedla pro spolujezdce lze snadno odejmout, čímž Audace Carbon získá ještě intenzivnější styl solitéra. Ergonomie motocyklu byla přepracována s cílem zvýšit komfort a potěšení z jízdy. Řídítka mají odlišný tvar s nižším zakončením a sahají blíž k jezdci, aby je mohl komfortněji uchopit a dominantně držet.

Mimořádně elegantními detaily jsou nové bloky elektronického ovládání na rukojeti s hliníkovými ozdobnými prvky, červeně lakované kryty hlav válců s frézovanými detaily, zcela nastavitelné zadní tlumiče s odděleným zásobníkem vzduchu a kola z lehké slitiny, individualizovaná logem Moto Guzzi. Blok elektronického ovládání na levé straně nese ovládací prvky pro nový tempomat značky Moto Guzzi. Tento systém umožňuje udržování nastavené rychlosti jízdy bez přidávání plynu. Ustálenou rychlost jízdy lze zvýšit nebo snížit stisknutím příslušných tlačítek na levém bloku ovládacích prvků. Rychlost lze přechodně zvýšit otočením rukojeti plynu. Po jejím uvolnění se motocykl vrátí k původně nastavené rychlosti. Systém se automaticky vypne, pokud jezdec začne brzdit, nebo stiskne tlačítko voliče, ale také při otočení rukojeti plynu v opačném směru. U deaktivované funkce tempomatu se lze vrátit k poslednímu nastavení rychlosti pomocí funkce „Resume“.

Výkonný a agresivní motocykl Audace Carbon vypadá jako přikrčená kočkovitá šelma, připravená k explozivnímu skoku, při němž svou předimenzovanou zadní pneumatikou rozměru 200/60 zanechá po sobě nepřehlédnutelnou stopu na asfaltu. Suverénní výkonové parametry dvouválcového motoru 1400 cm3 s válci do V/90° z Mandella jsou již dobře známou kvalitou. Tato jednotka se v modelu Audace Carbon vyznačuje ještě větším temperamentem díky výfukové soustavě s pečlivě optimalizovanou dynamikou proudění výfukových plynů a díky točivému momentu 121 N.m při 3000 min-1. Audace Carbon se v důsledku toho dokáže rozjet s nečekaným elánem, na čemž se částečně podílí také výhodný poměr mezi hmotností a výkonem.

Není sporu o tom, že majitelé modelu Moto Guzzi Audace Carbon budou na svém motocyklu jezdit nejčastěji s aktivovanou charakteristikou řízení motoru „Veloce“, která poskytuje nejpohotovější reakce ze všech tří nabízených režimů (k dispozici jsou rovněž charakteristiky „Turismo“ a „Pioggia“). Při tomto nastavení bude také nejčastěji zasahovat nastavitelný protiprokluzový systém MGTC. Velký dvouválcový motor je absolutním měřítkem ve své kategorii z hlediska poměru zdvihového objemu, výkonových parametrů a spotřeby paliva díky vynikajícím termodynamickým vlastnostem. Elektronická řídicí jednotka byla zdokonalena novou elektronicky ovládanou škrticí klapkou (ride-by-wire). Tento systém zaručuje plynulejší a preciznější ovládání škrticí klapky. Motor tak může reagovat na povely jezdce velmi pohotově a bez nežádoucí nervozity při přidávání a ubírání plynu. Pro jezdce to znamená ještě větší potěšení z jízdy v jakýchkoli provozních podmínkách.

Multimediální platforma Moto Guzzi zajistí jezdci modelu Audace Carbon spojení se světem

Multimediální platforma Moto Guzzi MG-MP (Moto Guzzi Multimedia Platform), dodávaná jako výbava na přání, je inovativním multimediálním systémem, který zajistí trvalé propojení motocyklu s chytrým telefonem, a tím i jeho připojení k internetu. Díky této aplikaci, kterou si mohou uživatelé bezplatně stáhnout z portálu App Store a Google Play, se chytrý telefon (iPhone nebo Android) promění v sofistikovaný multifunkční palubní počítač a rozhraní mezi motocyklem a internetem.

Bezdrátové připojení umožňuje současné sledování důležitých provozních informací na displeji chytrého telefonu. Dotykový displej chytrého telefonu umožňuje sledovat najednou pět parametrů, vybraných z rozsáhlé nabídky. Mezi ně patří rychloměr, otáčkoměr, ukazatele okamžitého výkonu a točivého momentu, okamžité a průměrné spotřeby paliva, průměrné rychlosti jízdy, napětí akumulátoru, podélného zrychlení a rozšířené funkce palubního počítače. Funkce „Eco Ride“ pomáhá snižovat spotřebu paliva, podporuje ekologický styl jízdy a poskytuje stručné shrnutí dat, získaných během jízdy.

Uživatel si také může ukládat údaje z palubního počítače k pozdější analýze trasy a provozních parametrů motocyklu na počítači nebo přímo v aplikaci.

Jakmile se rozsvítí upozornění na docházející zásobu paliva, MG-MP informuje jezdce o poloze nejbližších čerpacích stanic. Systém také usnadní nalezení motocyklu, zaparkovaného v neznámém prostředí, protože si automaticky uloží jeho polohu při vypnutí zapalování.

MG-MP zahrnuje funkci „Grip Warning“, která přebírá funkci ukazatele činnosti protiprokluzového systému, aby byla zajištěna jeho maximální viditelnost, a v reálném čase poskytuje informace o jízdních výkonech s ohledem na stav povrchu vozovky. Speciální kontrolka upozorňuje jezdce na nedostatečnou trakci. Díky souběžnému využívání gyroskopů a informací z motocyklových systémů se chytrý telefon promění v sofistikovaný nástroj pro měření úhlu náklonu v zatáčkách na základě speciálně vyvinutých algoritmů. Jezdec si může nastavit hraniční hodnoty jak pro úhel náklonu, tak i pro rychlost jízdy a otáčky motoru. Po jejich překročení se rozsvítí příslušná kontrolka nebo začne přerušovaně svítit virtuální panel přístrojů.

Široký sortiment specifického příslušenství

Originální příslušenství pro model Audace Carbon bylo navrženo s ohledem na potřeby jezdců s vytříbeným stylem, kteří chtějí umocnit image přesvědčivého a silného motocyklu ještě svalnatějším vzhledem (například černými koncovkami rukojetí „corsa“, černými zrcátky na krátkých držácích z hliníkových odlitků opracovaných na strojích CNC, elegantními a lehkými pákami brzdy a spojky z hliníku) nebo ještě sportovnějším vzhledem (kompletně hliníkovými kryty plnicího hrdla nádrže, vstřikovačů a stupaček).

Sortiment příslušenství zahrnuje také komponenty zaměřené na zvýšení komfortu, jako je sada tepelných štítů pro válce z ušlechtilé oceli se zrcadlově lesklým nebo černým povrchem. 

Plachta na motocykl Audace Eagle: Plachta, vyrobená na míru, pro použití v garáži ochrání zaparkovaný motocykl před prachem. Plachta z elastické tkaniny je ušita specificky pro Audace a zdobí ji speciální grafické prvky.

Zrcátka „Dark“ na krátkých držácích: Vyrábí se z  černých anodizovaných hliníkových odlitků. Pár zrcátek na krátkých držácích je produktem nejvyšší úrovně výrobní technologie. Některé části jsou strojově opracovány speciální metodou ve třech osách. Zrcátka jsou homologována pro použití ve všech zemích.

Černé koncovky rukojetí „Corsa“: Koncovky rukojetí „Corsa“ jsou vyrobeny z černých anodizovaných hliníkových odlitků a ladí s rukojeťmi „Dark“. Dokonale završují styl a estetické pojetí motocyklu.

Černá páka přední brzdy „Dark“: Černá páka přední brzdy, vyrobená z černého anodizovaného hliníkového odlitku, zvyšuje svou citlivostí a nastavením jízdní komfort a vylepšuje vzhled motocyklu.

Černá páka spojky „Dark“: Černá páka spojky, vyrobená z černého anodizovaného hliníkového odlitku, zvyšuje svou citlivostí a nastavením jízdní komfort a zařadí se mezi charakteristické stylistické prvky motocyklu Audace Carbon.

Ochranný trubkový rám motoru: Poskytuje specifickou ochranu motoru a nohou jezdce. Rám, navržený v designérském středisku Moto Guzzi, se vyrábí z profilů s tloušťkou stěny 32 mm.

Hliníkové kryty stupaček pro jezdce a spolujezdce: Kryty z velmi kvalitního hliníku nahrazují standardně dodávané díly z pryže. Kryty vytvářejí specifický design a poskytují nohám maximální oporu v jakékoli provozní situaci.

Sada ozdobných šroubů pro kryty hlav válců: Sada čtyř ozdobných leštěných šroubů z ušlechtilé oceli nahrazuje původní upevňovací šrouby u krytů hlav válců.

Černé kryty otvorů v klikové skříni: Kryty z černého anodizovaného hliníku, řezané laserem, uzavírají otvory po strojovém opracování bloku motoru. Číslo „1400“ je vyryto laserem.

Kryt hrdla palivové nádrže: Kryt je vyroben ze skutečného uhlíkového kompozitu. Dokonale ladí s ostatními originálními díly modelu Audace Carbon.

Pár krytů vstřikovačů z uhlíkového kompozitu: Další díl, vyrobený z prestižního uhlíkového kompozitu.

Elektronický systém proti odcizení: Nejnovější generace kompaktního poplašného zařízení s nezávislým napájením a bezdrátovým dálkovým ovládáním. Mezi jeho funkce patří uzamčení motoru, integrovaný senzor pohybu a vysoká úroveň ochrany.

Tepelné štíty válců: Každý tepelný štít je vyroben z černě lakované ušlechtilé oceli s ozdobnými prvky z plastu ABS, které vylepšují design. Chrání před teplem, vyzařovaným z válců, pro ještě komfortnější jízdu.

Chromované boční kryty nádrže: Chromované boční kryty nádrže dodají motocyklu zcela odlišný styl.

Ochranné kryty hlav válců: Speciální boční ochranné kryty válců jsou vyrobeny z hliníkových odlitků. Jsou lakovány černou barvou nebo mají zrcadlově lesklou povrchovou úpravu. Dokonale ladí se stylem a designem motocyklu Audace Carbon. Dodávají se včetně upevňovacích prvků z ušlechtilé oceli.

Ostřikovače na výkyvném rameni: Speciální ostřikovače, vyrobené z hliníkového odlitku.

Kryt zadní nádržky pro brzdovou kapalinu: Individualizovaný vzhled dodá motocyklu kryt z hliníkového odlitku s leštěnou povrchovou úpravou. Těleso nádržky pro brzdovou kapalinu je zcela zakryto, bez nežádoucího vlivu na funkci brzdové soustavy. Snadná montáž.

Boční brašny z kůže: Brašny s atraktivním sportovním designem jsou kompletně vyrobeny italskými řemeslníky. K rámu se připevní rychloupínacími prvky s bezpečnostními zámky. Každou brašnu lze snadno přenášet díky integrovanému ramennímu popruhu. Povrchová úprava poskytuje kůži vynikající ochranu před povětrnostními vlivy (sada navíc zahrnuje nepropustný povlak).

Moto Guzzi Audace Carbon – technické údaje

MOTOR    
Druh : čtyřdobý dvouválcový motor s válci do V/90°, 4 ventily, dvojité zapalování
Chladicí soustava : chlazení vzduchem a olejem s nezávislým čerpadlem chladicí soustavy, chladič oleje s ventilátorem, řízeným termostatem
Zdvihový objem : 1380 cm3
Vrtání x zdvih : 104,0 x 81,2 mm
Kompresní poměr : 10,5:1
Časování ventilů : sací ventil se otvírá při 19° před horní úvratí
(kontrolní vůle 1 mm)   sací ventil se zavírá při 55° po dolní úvrati
    výfukový ventil se otvírá při 49° před dolní úvratí
    výfukový ventil se zavírá při 12° po horní úvrati
     
Nejvyšší výkon : 71 kW (96 k) při 6500 min-1
Nejvyšší točivý moment : 121 N.m při 3000 min-1

 

Palivová soustava/zapalování : fázové, elektronicky řízené, vícebodové sekvenční vstřikování, Magneti Marelli IAW7SM; elektronicky ovládaná škrticí klapka s Ø 52 mm, vstřikovače IWP 243 Magneti Marelli, dvojitý senzor Lambda, integrované elektronické řízení se 3 provozními režimy, protiprokluzový systém, tempomat
Spouštěč : elektrický
Zapalovací svíčky : NGK LMAR8F, 2 na válec
Výfuková soustava : ocelová, lakovaný povrch, konstrukce 2-ve-2, trojčinný katalyzátor s dvojitým senzorem Lambda
Emisní norma : Euro 4
     
PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ    
Převodovka : 6stupňová
Převodové poměry : 1. stupeň: 17/38 = 2,235
  : 2. stupeň: 20/34 = 1,700
  : 3. stupeň: 23/31 = 1,348
  : 4. stupeň: 26/29 = 1,115
  : 5. stupeň: 31/30 = 0,968
  : 6. stupeň: 30/24 = 0,800
     
Primární převod : se šroubovým ozubením (převodový poměr 26/35 = 1,346)
Sekundární převod : hnací hřídel s dvojicí křížových kloubů, uložený v šikmých ložiscích, převodový poměr 10/36 = 3,600)
Spojka : jednokotoučová s integrovaným tlumičem vibrací
       
PODVOZEK      
Rám : uzavřený ocelový trubkový rám s elastokinematickým uložením motoru, pohlcujícím vibrace.  
Rozvor : 1695 mm  
Závlek : 145 mm  
Úhel hlavy řízení : 33°  
Úhel natočení řídítek : 37°  
Zavěšení a odpružení předního kola : standardní vidlice, Ø 45 mm, s radiálně připevněným třmenem  
Délka propružení předního kola : 120 mm  
Zavěšení a odpružení zadního kola : zadní kyvná vidlice s dvojitým tlumičem, s nastavitelnou účinností tlumiče i předpětí pružiny, s odděleným zásobníkem vzduchu.  
Délka propružení zadního kola : 120 mm  
Brzda vpředu : dva plovoucí brzdové kotouče z ušlechtilé oceli s průměrem 320 mm, radiální třmeny Brembo se 4 horizontálně protilehlými pístky  
Brzda vzadu : pevný brzdový kotouč z ušlechtilé oceli s průměrem 282 mm, plovoucí třmen Brembo se 2 paralelními pístky  
Kola : lehká slitina  
Rozměry ráfku předního kola : 3,50 x 18  
Rozměry ráfku zadního kola : 6,00 x 16  
Pneumatika vpředu : 130/70 R 18  
Pneumatika vzadu : 200/60 R 16  
       
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA      
Napětí : 12 V  
Akumulátor : 12 V – 18 A.h  
Alternátor : 12 V – 550 W  
       
ROZMĚRY      
Délka : 2445 mm  
Šířka : 920 mm  
Výška : 1145 mm  
Výška sedla : 740 mm (na přání 720 mm)  
Minimální světlá výška : 165 mm  
Objem palivové nádrže : 20,5 litru  
Nouzová zásoba paliva : 5 litrů  

 

jguzceoxqr (neregistrovaný)
tsMMBp wdayykozoytg, [url=http://vgshddmrmpoo.com/]vgshddmrmpoo[/url], [link=http://fountalitnie.com/]fountalitnie[/link], http://iprqrhbormzx.com/
  • Našli jste v článku chybu?