Modernizovaný Jeep Cherokee míří i do Evropy. Ale jen s dieselem

11.09.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Jeep Cherokee se dočkal modernizace i pro evropský trh

  • Pod kapotou zamířil upravený turbodiesel 2,2 l

  • Nechybí redukční převodovka, která je dnes vzácností

  • Příští rok se nabídka rozšíří o přeplňovaný benzinový dvoulitr

Také evropský trh se dočká modernizovaného Jeepu Cherokee, i když moc toho automobilka neukázala. Doprovodné informace doplnila vlastně jen o jednu fotografii. Každopádně kdo se těšil na nějakou výkonnou zážehovou motorizaci, má zatím smůlu. Jeep Cherokee se bude zpočátku v Evropě prodávat jen s turbodieselem 2,2 l ve verzích o výkonu 150 koní a točivém momentu 350 Nm nebo 195 koní a 450 Nm.

Vedle šestistupňového manuálu lze objednat i devítistupňový automat, který bude na některých trzích standardem. Obě motorizace mohou být ve verzi s pohonem předních nebo všech kol. Motor je samozřejmě upraven na novou emisní normu Euro 6d-TEMP a krom filtru pevných částic je vybaven systémem selektivní katalytické redukci se vstřikováním technické močoviny AdBlue.

Doporučujeme: Jeep Renegade má po faceliftu. Dostal modernější vzhled a litrový tříválec

Zajímavostí Jeepu Cherokee je možnost vybavit nejsilnější motorizaci kromě devítistupňového automatu také  redukčním převodem 2,91:1. Systémy pohonu všech kol mají elektronicky řízené připojování zadní nápravy a řidič si může pomocí ovladače vybrat mezi čtyřmi jízdními režimy: Auto, Snow, Sport a Sand/Mud.

Nechybí ani asistent pro sjíždění svahů. Jeep se také chlubí tím, že přední kola se mohou pohybovat v tlumičích na drahách dlouhých 17 cm, zadní dokonce 19 cm. Ve své třídě má modernizovaný Cherokee dosahovat v terénnu nejlepších výsledků. Každopádně redukční převod už dnes snad žádné moderní kompaktní SUV nemá.

Doporučujeme: Jeep Grand Cherokee Trackhawk je nejrychlejší SUV na světě. Má kompresor a přes 700 koní

Příští rok přece jen dorazí nová zážehová motorizace. Půjde o dvoulitrový čtyřválec s turbem a Jeep očekává parametry 270 koní a 400 Nm, i když pohonná jednotka je stále ještě ve vývoji a především se připravuje s ohledem na nové emisní normy.

Jeep Chrokee také dostal systém samočinného parkování, kdy auto samo otáčí volantem a navede se do mezery, řidiči jen ovládá pedály a řazení. Nechybí ani adaptivní tempomat s funkcí stop&go, který dokonce umí brzdit s maximální intenzitou. A aby toho nebylo málo, Jeep také pro model Cherokee připravuje kompletní řadu doplňků Mopar.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?