lipo (neregistrovaný)
Bych chtel videt jak vycenichas novyho naftaka.. Leda prd.. Mozna tak staryho zahulenyho pazouta nebo avii ale pokud mas naftaka a nelejes do toho kde co(pozdraven bud andreji se svoji biobreckou) urcite to neucejtis.. Ona takova stodvaca byla taky na benzin a nevonela po fialkach...
Stanislav (neregistrovaný)
Takový studený benzín nejenže smrdí, ale je silně karcinkgenní, protože než začne fungovat katalyzátor, tak do ovzduší jdou benzenové páry, neboť benzen se u bezolovnatých benzínů používá jako antidetonátor a je velice karcinogenní.
elektra (neregistrovaný)
To je pravda,moderní diesel je pro ovzduší škodlivý méně.Daleko více je však škodlivý pro člověka neboť mikročástice jsou přímo do plicních sklípků a už je odtud nidko nedostane.Proto ten nárust rakoviny.Naftu do osobních aut zakázat.Japonsko,Indie,USA a taky Austrálie mají osobní vozidla hlavně na benzín.
Mirek (neregistrovaný)
Kdybys věděl o čem píšeš, tak to psát nebudeš. Benzínové přímovstřikové motory jsou na tvorbu mikročástic minimálně stejně jako dieselové motory. A jak známo, již několik let se vyrábí v podstatě jen přímovstřikové benzínové motory.
Karel (neregistrovaný)
Tak zase dobrá debata ,naftový motor sežere 4,5l a benzin 7a více l na 100km tak že by ty benziny neškodily přečtěte si odbornou literaturu ,tam se uvádí že při spalování benzínu je až 100x víc rakovinotvorných látek než u naftový motorů tak se proberte !!!!
Petr Hejna (neregistrovaný)
Ať je to jak je to, je přesně vidět, že současné zákazy a normy škodlivin, jsou vlastně ničím nepodložené ! A na základě údajů, vycucaných z prstů, si hřeje polívčičku kde kdo - elektrická lobby, politici, ekologové, novináři, ..... A pár zmanipulovaných poctivců ( myslím si, že za to opravdu nic neberou ) potom žádá nápravu. A právě tito poctivci potom budou koukat do výloh autosalónů na nejnovější E-auta, na která nebudou mít, a půjdou domů pěšky, protože na "stará" auta bylo vypsáno ekologické penále, na které nemají a svá auta museli dát do šrotu.
Bus77 (neregistrovaný)
No pan autor trošku přehnal, pracuji 26 let v autobusové dopravě takže trochu z praxe- Oblíbená turistická města v evropě zavedla emisní limity dávno před tím,než se o tom začalo třeba v německu vůbec uvažovat. Pokud bus nesplnil,neměl povolen vjezd,nebo jste museli zaplatit nehorázný poplatek. Prvenství ve výši bych přisoudil Římu 480 e za jednorázový vjezd. Takže dopravci jsou nuceni buď inovovat park,nebo skončit. Pokud se díváte kolem sebe,tak zjistíte,že i Polské firmy mají moderní busy s euro 5,6 používající AdBlue. Ne jinak je tomu i u nás a v jiných zemích Evropy.A podvádět,to nejde,protože policisté,zejména na západ od našich hranic,velmi rádi berou vzorky z nádrží na ADBlue a prověřují funkci systému. Takže tady ten zakopaný pes asi nebude.Přeji všem hezký večer bus77
Bus77 (neregistrovaný)
A ještě dodatek,pokud si někdo myslí,že plaketa na předním okně je o dané normě, není tomu tak,zatím se používají jen plakety označující normu Euro4,protože pro Euro 5,6 Dekra plaketu nemá. Takže pohled na vylepenou plaketu může být poněkud zavádějící a mylný. bus 77
jan (neregistrovaný)
Nejvíce planetě škodí elektrické rozvodné sítě a vše co je na elektřinu. Sice nesmrdí, ale expanzí elektických aut začne přetěžování rozvodných elektrických sítí, které svým elektromagnetickým polem posunují geomagnnetické pole země a nafukují ho pomyslně jako balónek, čímž se oddalují radiační pásy Země. Úzce s tímto jevem souvisí proměnlivost klimatu a v konečném důsledku posunování osy geomagnetického pole planety. Benzín sice smrdí méně, ale při účinnosti motoru 12% má vyšší spotřebu a je škodlivější než naftový motor, který má účinnost 38%. Nafta sice smrdí, ale při stejném výkonu vyprodukuje méně škodlivých látek. A nakonec. Řešit optimalizaci CO2 má smysl pouze ve větších aglomeracích při regulaci teplotních inverzí v kotlinách, nicméně nemá tento plyn jakýkoliv vliv na klimatické změny. CO2 se rozpouští ve vodě a jeho obsah v atmosféře planety je prokazatelně 0,04% z celkového objemu.
Viktor (neregistrovaný)
Konecne rozumna a zrejme i pravdiva argumentace. I kdyz se vlivem elektrosoustavy na zmenu mag pole zeme slysim poprve, je to zajimava myslenka. A... Ano, vsechny blaboly kolem CO2 a NOX jsou neopodstatnene a je to jen hysterie. Nic vic. Vedci prokazali, ze v minulosti 1000-2000 let zpet, bylo obdobi kdy v ovzdusi bylo i 0,08% CO2 a s auty to nemohlo souviset. Momentalne ma slunce vyssi aktivitu, tak je vic teplo.
Hank (neregistrovaný)
Ten článek je strašlivej blábol, autor nezvládá elementární základy novinařiny, ať už je to dáno jeho sníženými rozumovými schopnostmi (neschopností logického myšlení, funkční negramotností) a nebo cílem napsat článek "odůvodňující" předem zadaný závěr. Například: "Odborníci spočítali, že jeden takový automobil produkuje 80 mg oxidů dusíku na kilometr jízdy, zatímco v případě autobusu to je 550 mg na kilometr a na jednoho cestujícího!" S jakým autobusem to srovnávali? Přece nelze vzít "moderní dieselové motory" (už jen to je nepřesné, ale z článku se dá dovodit, že to bude minimálně Euro 6) a srovnávat je s jakýmsi neurčitým "autobusem". I autobusy mají normy a běžně jsou v provozu autobusy MHD s Euro 6, například Praha už x let jiné nekupuje.
Robin Hud (neregistrovaný)
Z logiky věci jsem přesvědčený, že to pravda není. Já sice už dva roky jezdím na alternativu: https://www.levnelpg.cz/vse-o-lpg/, nicméně jak již někdo psal, takto se násobit nedá.