Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Ministerstvo dopravy reaguje na náš článek: Měření rychlosti v omezeních na D1 smysl má, protože hlavním cílem prý není snížení počtu nehod. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Paco28 (neregistrovaný)
Tak rozsáhlá odpověď na odpověď je celkově velmi hloupá a používá velmi hloupé argumenty. JE PRAVDA, že kamery na D1 mají pozitivní vliv na chování VĚTŠINY řidičů tuto dálnici používajících. Vidím to každý týden kolem sebe. To, že měříte změnu chování pouhým počtem nehod či úmrtí, je hloupé. Změna v chování znamená především omezení počtu rizikových jevů a zde je vliv kamer naprosto neoddiskutovatelný. To, že snížení počtu a závažnosti rizikového chování na D1 vede k lepší psychické pohodě většiny řidičů je rovněž mimo diskuzi. Vidím to každý týden kolem sebe. To, že kamery suplují (nebo doplňují?) práci dopravní policie, je také pravda. Policie je na D1 téměř neviditelná a nepotírá porušování dopravního zákona a rizikové chování mnoha řidičů. Nechrání jedny proti druhým a svou nečinností podporuje prohlubování války na D1. Kamery myslím že dost účinně chybějící činnost polici nahrazují. Jistě, ne zcela, ale jejich přítomnost je citelná. Blbci a vrazi sice nezmizeli z D1 zcela, ale jízda v opravovaných úsecích je prokazatelně klidnější a s mnohem nižším počtem excesů. K dalšímu zvýšení účinnosti psychologického vlivu kamer by přispělo, pokud by státní úřady a příslušní úředníci konečně dokázali vymoci včas pokuty od zahraničních řidičů. Pozoruji, že právě oni - i přes jejich nižší počet na D1 než je počet řidičů s tuzemskou RZ- jsou mnohem více neukáznění (porušují dopravní zákon) a bezohlední. Jistě i proto, že se o nějaké kamery na D1 nemusí kvůli neschopnosti domácích úředníků starat. Uvítám, pokud články autorů Autobible budou příště objektivnější a nebudou podporovat u řidičů to, co lze nazvat nízkým pudem. Pudem nadřazenosti, arogance a domnělé superiority.