Žurnalisté vyzdvihovali především skutečnost, že se výrobci podařilo vytvořit dostatek místa pro až 38 cestujících a tak maximálně efektivně využít dostupný prostor. S využitím nové zadní nápravy o vysoké nosnosti bylo opět možné výrazně zlepšit hospodárnost vozidla.
„Jsme velmi rádi, že Sprinter City 75 získal ocenění „Minibus roku 2019“. Pro Mercedes-Benz je to potvrzení, že dokonce i v segmentu minibusů požadují provozovatelé a dopravní podniky nejširší možnou flexibilitu a nejvyšší dosažitelnou hospodárnost“, zdůrazňuje Till Oberwörder, ředitel společnosti Daimler Buses a předseda představenstva společnosti EvoBus GmbH.
Jedním z aspektů, kterým byla věnována největší pozornost, je jedinečný design vozidla, který plně odpovídá vyšším nárokům kladeným na místní veřejnou dopravu. Konkrétně se jedná o vysoké panoramatické čelní sklo, které nejen poskytuje cestujícím dokonalý výhled na cestu před vozidlem, ale také obsahuje diskrétní prostor pro umístění ukazatele cíle jízdy. Tato kategorie vozidel je vybavena mimořádně velkými bočními okny, která vytváří pocit otevřenosti a modernosti.
Odbornou porotu přesvědčila i technická stránka výbavy nového Sprinter City 75, ať už se jedná o sériovou odlehčovací brzdu poskytující brzdný výkon 350 Nm nebo o početné asistenční systémy, díky nimž se tento minibus řadík nejbezpečnějším ve svém segmentu. Mezi palubní systémy patří elektronický stabilizační program ESP, který se dodává jako standard, asistent bočního větru (Crosswind Assist) a asistent aktivního brzdění (Active Brake Assist).