Druhá generace Mini Countryman se před časem představila coby historicky vůbec největší vůz této značky. Pro začátek britská automobilka ukázala základní zážehové i naftové varianty spolu s plug-in hybridním provedením. Teď k tomu všemu přidává ještě vrcholnou sportovní verzi JCW.
Doporučujeme: Nové Mini Countryman je nejméně „mini“ v celé historii značky a může to být i hybrid
Pod kapotou najdeme zážehový přeplňovaný dvoulitr nabízející maximální výkon 170 kW (231 k) dostupný v rozmezí 5000 až 6000 ot./min. Vrchol točivého momentu dosahuje hodnoty 350 Nm (při 1450 až 4500 ot./min). Pokud nebudeme počítat nedávné novinky Mini, pak stále platí, že takto výkonný motor ještě modely JCW neměly. Ve srovnání s první generací JCW Countryman byl výkon zvýšen o 10 kW (13 k).
Čtyřválec používá specifické písty, větší mezichladič stlačeného vzduchu a vylepšené chlazení. Součástí verze JCW je rovněž sportovní výfuk s aktivní klapkou. Standardně dostanete pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku, kterou lze vyměnit za osmistupňový automat. Bez ohledu na konkrétní volbu zvládne nový JCW Countryman sprint z klidu na 100 km/h za 6,5 s. Nejvyšší rychlost je 234 km/h.
Doporučujeme: Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon
Kromě techniky samotné se verze JCW týkají tradičně i další úpravy na podvozku, karoserii a v interiéru. Tak například brzdy mají původ u společnosti Brembo, karoserie je doplněna o sadu aerodynamických prvků a sportovní nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu. V interiéru pak najdete sportovní sedačky, kovové pedály nebo třeba volič jízdních režimů (Sport, Mid, Green).
Automobilka Mini naplánovala výstavní premiéru na dubnový autosalon v Šanghaji, do prodeje se JCW Countryman druhé generace dostane během letošního jara.