[su_label type="info"]TIP[/su_label] Klikněte na galerii pro větší zobrazení
-
Poprvé za 28 let se do finálové desítky nedostal osmiválec
-
Největší motor z TOP 10 má objem 3,6 l a je v hybridním MPV
-
Nominované auto se musí sériově vyrábět a stát do 62 000 dolarů
Každoroční žebříček „Wards' 10 Best Engines“, tedy 10 nejlepších motorů dle magazínu WardsAuto, se poprvé za 28 let musí obejít bez osmiválce. WardsAuto to přisuzuje především masivní vlně downsizingu, hybridizaci a postupnému přechodu na elektrické pohony. Osmiválec je v civilních autech stále vzácnější. A pokud vynecháme americký trh, kterému se tato anketa věnuje, v Evropě bychom totéž mohli říci o šestiválcích.
Doporučujeme: Pět luxusních bazarových SUV, která lákají cenou, ale jsou černou dírou na peníze
Letos se ale mezi desítku nejlepších motorů dle WardsAuto nedostal žádný z moderních tříválců. Nejmenší motor ve finále má čtyři válce a zdvihový objem 1,4 l. Celkem je v desítce nejlepších sedm čtyřválců a tři šestiválce. Ten největší má objem 3,6 l a najdete ho v MPV, navíc s hybridním pohonem.
WardsAuto vybíral motory ve čtyřicítce nominovaných aut po dobu dvou měsíců. Cenový limit byl 62 000 amerických dolarů (v přepočtu přibližně 1 420 000 Kč). Výsledky jsou řazeny abecedně, pořadí v rámci Top 10 magazín nezveřejňuje. Brzy uvidíme také výsledky žebříčku 10 nejlepších interiérů a desítku uživatelsky nejpřívětivějších zábavních systémů.