Mercedes-Benz dokončuje vývoj nové generace třídy A, která se představí už letos a na trh zamíří přibližně v polovině příštího roku. Třída A a příbuzné předokolky dostanou modifikovanou platformu MFA2, která vychází z té současné, ale umožní například zástavbu akumulátorů pro hybridní pohony a bude také pevnější a lehčí.
Další významnou novinkou pro novou generaci kompaktních modelů s motorem napříč a pohonem předních kol jsou downsizované motory, připravované ve spolupráci s Renaultem a Nissanem. Jedná se o motory o zdvihovém objemu 1,2 a 1,4 l. Mají tvořit cenový základ nabídky a také nízkoemisní motorizace, aby si Mercedes nekazil průměrné korporátní emise CO2.
Doporučujeme: Mercedes-Benz Concept A ukazuje, jak bude vypadat nová generace kompaktních modelů
Motory dostanou označení generace M282 a vznikají exkluzivně pro zástavbu vpředu napříč a pro pohon předních kol, píše britský Autocar. Nelze tak počítat s tím, že větší modely (třeba třída C) dostanou také tyto malé jednotky. Mercedesu pomohou downsizované motory snížit průměrné emise a díky sdílení s Renaultem a Nissanem se podaří ušetřit náklady.
O parametrech se ještě nemluví, ale asi si každý dokáže udělat obrázek o tom, kde se pohybují výkony podobných pohonných jednotek na trhu. Nová generace předokolek od Mercedesu dostane i větší motory, ale jednotky 1,6 a 2,0 l budou vyhrazeny dražším a výkonnějším verzím.