Německá automobilka Mercedes-Benz se rozhodla ukončit vývoj vodíkových palivových článků pro osobní auta. Jedna z hlavních výhod, tedy krátké tankování a větší dojezd ve srovnání s akumulátorovými elektromobily, se totiž podle Mercedesu stále snižuje. Elektromobily mají větší akční rádius a díky rychlonabíječkám nemusí dlouho čekat.
Mercedes vodík úplně neopouští a stále je ochotný pro zájemce z velkých korporací připravit fleet vodíkových aut. Stejně tak bude dále pracovat na vodíkových systémech pro nákladní auta, autobusy nebo pracovní stroje (kde se tolik nemusí řešit prostor a design). Ovšem v produkčním silničním autě od Mercedesu už vodíkové palivové články neuvidíme.
Doporučujeme: Německo dá 250 milionů eur na podporu vodíkových aut, která nikdo nechce
Jedním z dalších důvodů je stále řídká síť čerpacích stanic na vodík, problematické skladování i logistika a velmi drahé tlakové nádrže. Vedle toho klesá cena baterií, zvyšuje se jejich kapacita a očekává se, že během pár let přijde nová generace akumulátorů s výrazně kratším časem nabíjení.
Automobilky zjistily, že vodík v osobních autech příliš potenciálu nemá. Pořád je totiž nejvýhodnější ho vyrábět klasicky z ropy nebo jiných fosilních paliv, takže se tím vlastně závislost na těchto palivech vůbec nevyřeší. A výsledná dostupná energie je pak dražší než v případě klasického spalovacího motoru nebo elektřiny.