Automobilka Mercedes-Benz zjednodušuje výrobní program motorů. Potom, co dorazila nová generace řadových šestiválců M256, stávající vidlicové šestiválce už jen dosluhují. Motory si odpracují své „funkční období“ a nástupce již nedostanou.
„Řadové šestiválce lze totiž montovat na stejné lince jako čtyřválce- Vastně se jedná o technicky totožné motory se stejnými vzdálenostmi mezi písty a stejným tvarem spalovacích komor,“ vysvětlil pro Road&Track Ola Källenius, šéf vývoje Mercedesu.
Doporučujeme: Mercedes-Benz W114/W115 slaví 50 let. Za totáče s ním provokoval Václav Havel
Ačkoli Mercedes nemá zatím v plánu nahrazovat vidlicový šestiválec v modelech SLK 43 AMG a C 43 AMG, nový řadový motor by se do nich vešel. Řadový šestiválec totiž používá kompaktní startér/generátor mezi motorem a převodovkou. Díky tomu se ušetří spoustu místa před motorem, kde nemusí být rozměrné příslušenství k pohonu alternátoru, startéru a dalších spotřebičů.
Menší modely AMG, tedy třída C a roadster SLK, pravděpodobně později přejdou na čtyřválce, dost možná s elektrickou asistencí. Řadový šestiválec se postupně dostane i do dalších modelů. Už ho má Mercedes CLS, třída E (a to dokonce jako hybridní AMG) a samozřejmě také třída S.