Mercedes na jarním autosalonu v Ženevě ukázal koncept elektrické třídy V, který aktuálně následuje sériová verze. Ta se na pohled příliš neliší, takže jsou zajímavější především technické údaje týkající se dojezdu, výkonu nebo maximální rychlosti.
EQV má být prvním elektromobilem této velikosti značky Mercedes, který míří také na zájemce o osobní auta. Jak už bylo řečeno, design finální verze je shodný s tím, co jsme viděli v Ženevě. I tentokrát tedy došlo na černou masku s chromovými lamelami a nechybí například ani kola specifická pro řadu EQ. Ta zde mají velikost 18".
Sériové EQV využívá elektromotor o výkonu 150 kW (204 k). Vrchol točivého momentu činí 362 Nm. Lithium-iontový akumulátor je umístěný v podlaze tak, aby neomezoval vnitřní prostor. Jeho kapacita je 90 kWh, což by mělo stačit podle předběžných oficiálních údajů k ujetí vzdálenosti až 405 km. Udávaná spotřeba 27 kWh/100 km ale naznačuje, že realitou bude spíš 300 km. Maximální rychlost je 160 km/h. Dobití z domácího wallboxu (11 kW) potrvá méně než deset hodin, z rychlonabíjecí stanice se EQV nabije na 80 % za 45 minut.
Za pozornost stojí také údaj o hmotnosti. Nový Mercedes-Benz EQV má udávanou celkovou hmotnost 3,5 tuny, takže vám na něj klasický řidičský průkaz skupiny B bude stačit tak akorát. Podobně na tom byl také třeba extrémní off-road 4x42. Ve srovnání se spalovacími variantami třídy V je tak elektrická novinka těžší o 300 až 400 kg.
Kdy dorazí tento velkoprostorový elektromobil na trh, to tisková zpráva neříká. Výstavní premiéra je ale naplánovaná na frankfurtský autosalon.