Mercedes-Benz začíná odhalovat novou třídu S. Už zvládne jezdit sama

10.04.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Mercedes brzy představí modernizovanou třídu S

  • Opět se rozšíří bezpečnostní a asistenční výbava

  • Třída S zvládne již nyní jezdit sama

  • „Řidič“ nebude muset mít ruce na volantu

Mercedes-Benz brzy odhalí modernizovanou třídu S. Tento absolutní technický a technologický vrchol německé automobilky se vždycky snaží udávat směr. Už dlouhá desetiletí platí, že co má dnes za příplatek třída S, to bude mít za patnáct až dvacet let v základu nejlevnější auto na trhu.

Ať už jde o první moderní a opravdu fungující airbag, první fungující ABS, první fungující stabilizační systém... Mercedes-Benz vždycky používal třídu S jako výkladní skříň nových možností. S faceliftem třídy S tomu nebude jinak. Tentokrát se Mercedes soustředí na posouvání funkcí částečně autonomní jízdy.

První upoutávky se týkají právě bezpečnostních systémů provázaných se systémem částečně autonomní jízdy. Mercedes ve třídě S představí nový režim, který od řidiče nevyžaduje tolik pozornosti a dokonce mu dovolí nemít ruce na volantu v určitých jízdních situacích. Třída S zvládne měnit jízdní pruh, následuje auto před sebou a dokonce zvládne projíždět složitější profil silnice bez dokonalého značení.

Doporučujeme: Mercedes-Benz třídy S po faceliftu se bude řídit sám a dostane řadové šestiválce

Například na sebe navazující zatáčky s malými a měnícími se poloměry zatáček, kruhové objezdy nebo prosté křižovatky byly a stále jsou pro autonomní auta překážkou. Většina jich spolehlivě funguje jen na širokých dálnicích s velkými oblouky a jasně značenými okraji vozovky. Nová třída S má právě tohle zlepšit.

Adaptivní tempomat spolupracuje s navigací a čtením dopravních značek. Auto tedy před zatáčkou, křižovatkou nebo kruhovým objezdem samočinně zpomalí, aniž by musel řidič tempomat vypínat nebo sám brzdit. Na konci kruhového objezdu, zatáček či křižovatky pak zase akceleruje na nastavenou rychlost (nebo nejvyšší dovolenou). Další funkcí je například monitorování řidiče a pokud nereaguje na výzvu, Mercedes sám zapne varovné směrovky a auto zastaví.

Novinky se ukážou i pod kapotou, třída S totiž dostane nové řadové šestiválce na benzín i naftu. Benzinové motory se již neobejdou bez filtru pevných částic.

tomi (neregistrovaný)
děkuji nechci auto si chci řídit sám ted lituju že jsem kdysi tuto budoucnost která se již stala realitou ve filmech obdivoval ted už vím ,že budoucnost smrdí jak stará žumpa
  • Našli jste v článku chybu?