Další automobil má za sebou americké nárazové testy IIHS. Ty jsou specifické tím, že kromě jiných zkoušek zahrnují také náraz do pevné překážky s malým přesahem, který dříve dělal (a některým modelům stále dělá) velké problémy. Není to ovšem případ Mercedesu-Benz třídy C. Ten totiž odešel se známkou Top Safety Pick+.
Doporučujeme: I nová auta mohou dostat 0 hvězdiček NCAP. U nás je naštěstí nekoupíte
Hodnocení „Top Safety Pick+“ je nejlepší možné. Aby vůz tuto známku dostal, musí absolvovat všechny zkoušky se známkou „Good“, což se Mercedesu povedlo. Plus na konci je pak udělováno za přítomnost systémů aktivní bezpečnosti.
IIHS v oficiální zprávě upozorňuje především na náraz s malým přesazením, respektive na jeho výsledek ve srovnání s předchozí generací Mercedesu-Benz třídy C. Zatímco u staré generace došlo při tomto nárazu k omezení prostoru pro nohy řidiče o výrazných 50 cm, nově testované provedení vykázalo posun v oblasti nohou pouze o necelých 12 cm. Nová třída C ale propadala v hodnocení hlavních světel, když dostala nejhorší možnou známku „Poor“.
IIHS zkouší náraz s malým přesazením od roku 2012. Při tomto testu narazí vůz rychlostí 64 km/h do pevné překážky pouze čtvrtinou své šířky. Simuluje se tak střet se stromem nebo sloupem. V některých případech tento náraz zcela mine hlavní deformační zóny a občas se také stane, že vlivem zásahu do řízení dojde k vyosení volantu a hlava figuríny pak zcela mine airbag.