Automobilky se bojí, že jim přísnější měření emisí v reálném provozu (především dieselů) způsobí problémy. Například Mercedes-Benz teď zastavil prodej modelu třídy E se vznětovým šestiválcem E350d. Stáhne vozy z trhu k úpravám řídící jednotky a případně i dalších systémů dočišťování emisí. Už z výroby dostane naftový šestiválec upravený SCR katalyzátor pro lepší rozptýlení směsi AdBlue a tím pádem účinnější redukci emisí oxidů dusíku.
Doporučujeme: Co se stane, když vám dojde močovina? Náš dlouhodobý Peugeot 2008 vám to ukáže
Jakmile bude modernizovaný systém odzkoušen a certifikován, vrátí se naftový šestiválec do prodeje. Podle Mercedesu bude proces trvat několik týdnů. Pokud jde o systém na vstřikování močoviny, není to žádná jednoduchá záležitost. Například ve třídě E s naftovým šestiválcem má nádržka na AdBlue objem 24,5 litru, ve velkých SUV dokonce 38,5 litru.