Mercedes-Benz dokázal zvýšit svoji hodnotu a potvrdil tak svoji výlučnou pozici v rámci žebříčku nejhodnotnějších značek Global 500. V aktuálním přehledu na rok 2020 od americké společnosti Brand Finance, která se specializuje na oceňování značek, je Mercedes-Benz znovu nejhodnotnější automobilovou značkou na světě.
Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku se dále umístila na prvním místě mezi všemi firmami v kategorii B2C (Business-to-Customer, tedy přímý vztah s koncovým zákazníkem) v Evropě. Obsáhlá studie Global 500 zahrnuje hodnocení pěti set značek z celého světa. Mercedes-Benz byl oceněn na 65 miliard dolarů (téměř 1,5 bilionu korun), což představuje nárůst o 7,8 % ve srovnání s hodnotou v roce 2019. Díky tomu se v absolutním pořadí posunul o dvě příčky na 11. místo. Podle odborníků k takto pozitivnímu vývoji přispěly vedle celkového rozvoje společnosti a zvýšení prodeje také tradiční přednosti značky Mercedes-Benz, jako jsou prémiová kvalita a rozsáhlé množství inovací.
„Poté, co jsme se posunuli výš v žebříčku Best Global Brands v rámci hodnocení Interbrand, si velice ceníme, že značka Mercedes-Benz stoupá také v ratingu Global 500 pro rok 2020,“ říká Bettina Fetzerová, vedoucí marketingu ve společnosti Mercedes-Benz Cars. „Za tento výsledek vděčíme nasazení všech zaměstnanců. Je to současně motivace pro příští rok, abychom byli opět mezi nejlepšími.“
Kompletní žebříček Global Brand Finance 500 najdete na adrese https://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-global-500-2020/