Automobilka Mercedes-Benz odhalila novou generaci SUV GLE (dříve ML). Prodávat se ale začne až na jaře, přibližně půl roku po výstavní premiéře na podzimním autosalonu v Paříži. Konkurence je jasná. Vedle nového BMW X5 a Audi Q7 se zejména na americkém trhu (GLE se v USA také vyrábí) utká s armádou luxusních SUV domácích výrobců.
Základní koncepce se nijak výrazně nemění, ale nový Mercedes-Benz GLE dostal o 80 mm delší rozvor. To se má projevit především na vnitřním prostoru. Například na zadních sedadlech je o 69 mm více místa pro nohy. Standardem je pětimístné provedení s obřím kufrem (825 až 2055 litrů), ale objednat půjde i sedmimístná verze. Ačkoli se bavíme o rozložitém SUV, Mercedesu se podařilo srazit koeficient odporu vzduchu na rekordní hodnotu cd=0,29.
Doporučujeme: Test Mercedes-Benz Marco Polo Horizon 250 d: Do přírody expresně
Inovovalo se i na podvozku. Nová generace Mercedesu GLE má jako první mezi mercedesy plně aktivní vzduchový podvozek E-Active Body Control, který je napojen na 48V elektrický systém. Ten reaguje na pohyby jednotlivých kol a zcela nezávisle uzpůsobuje tuhost tlumičů a vzduchových pružin na jednotlivých kolech. Spolu s tím se umí do zatáček naklonit jako motorka (ne tak moc, ale trochu, aby se snížil efekt odstředivé síly na cestující), což ale známe už z třídy S Coupé. GLE lze vybavit také dvojicí kamer, které monitorují povrch před autem. Aktivní podvozek se na základě analýzy obrazu z kamer v předstihu připraví na blížící se nerovnosti.
V přehledu motorizací nového Mercedesu GLE najdeme prozatím jedinou položku. Je to zážehový řadový šestiválec 3,0 l, spojený s mild-hybridím systémem. Verze GLE 450 4Matic má výkon 270 kW (367 k) a točivý moment 500 Nm, kompaktní startér/generátor pak pomáhá motoru výkonem 22 koní a hlavně točivým momentem 250 Nm. Standardem je devítistupňový automat a pohon všech kol s elektronicky ovládanou mezinápravovou spojkou, která rozděluje přenos výkonu mezi nápravy. Za standardních podmínek posílá 100 % výkonu dozadu. V nabídce výbavy na přání ale nebude chybět redukce doplněná o uzávěrku. Čtyřválce, které přijdou později, budou mít standardní rozvodovku s pevným rozdělením výkonu 50:50 mezi nápravy.
Nový Mercedes GLE dostal modernizované bezpečnostní a asistenční systémy, z nichž asi největší novinkou je asistent pro jízdu a hlavně couvání a parkování s přívěsem a modernizovaný asistent pro jízdu v koloně. Ten upozorní řidiče na blížící se kolonu a v součinnosti s adaptivním tempomatem sníží rychlost na 100 km/h. V koloně pak umí zpomalit do zastavení a stará se o udržování vzdálenosti až do rychlosti 60 km/h. Jakmile se kolona rozpustí, zase akceleruje na nastavenou rychlost, případně na nejvyšší dovolenou podle místní úpravy. Stejně jako nedávno představené elektrické SUV Mercedesu umí i nové GLE samočinně vytvořit uličku pro záchranáře.
Doporučujeme: Test Mercedes-Benz S 400 d 4Matic. Stále na špici
Po třídě A dostal i nový Mercedes-Benz GLE multifunkční digitální interiér, který Mercedes souhrnně označuje jako rozhraní MBUX. Oproti třídě A má asi 40 nových funkcí. Automobilka zapracovala i na vylepšení ovládání a zjednodušení některých funkcí. Dokonce je zde i jakýsi „diskrétní“ režim, který všechna zobrazení na displejích vypne a řidič uvidí jen nezbytné minimum. Třeba rychlost nebo bezpečnostní upozornění a nejnutnější pokyny z navigace.
Ceny zveřejní Mercedes později, s blížícím se uvedením nové třídy GLE na trh. Příští rok přijdou také další motorizace. Potvrzen byl benzinový osmiválec, naftový šestiválec a také několik čtyřválců.