Mercedes-Benz eCitaro elektrifikuje evropské dopravní podniky

přidejte názor
Autor: Redakce

První bateriově elektricky poháněné sériové autobusy Mercedes-Benz eCitaro jsou již několik týdnů v pravidelném provozu ve veřejné dopravě ve městech Hamburk a Heidelberg. Další elektrobusy vyjedou v Německu v následujících týdnech. První zakázky již přicházejí také z okolních evropských zemí. Společnost Daimler Buses přechází u autobusu eCitaro na sériovou výrobu. Vozy budou dodávány z výrobního závodu v Mannheimu. Po elektrobusech v současné době není u dopravních podniků plošná poptávka. Může to souviset s tím, že přechod od konvenčního vozového parku k autobusům na elektrický pohon a s tím související infrastruktura jsou mnohem nákladnější, než bylo původně očekáváno.

Paralelně k dodávkám v Německu již několik autobusů eCitaro vyjede v příštích dnech rovněž v testovacích fleetech v pobočkách Daimler Buses a jejích smluvních partnerů v Lucembursku, Francii a Polsku. Zde by měly přesvědčit osoby odpovědné za městskou hromadnou dopravu přímo na jejich dopravních linkách o své kvalitě a provozuschopnosti.

Mercedes-Benz eCitaro

Přednosti elektrobusů: Lokálně neemitují žádné škodliviny, stejně tak jako téměř žádný hluk. Jedná se o aspekty, které mají aktuálně ve velkých městech a regionech velký význam při plánování ochrany čistoty ovzduší. Na druhou stranu stojí přechod dopravních podniků k elektrobusům a vybudování příslušné infrastruktury mnoho času i finančních prostředků. Drahá je již jen samotná technologie elektrobusu, a infrastruktura, například nabíjecí zařízení, vybavení dílny, kvalifikace personálu atd., jež se musí přizpůsobit místní realitě a technologickým požadavkům. Daimler Buses je jeden z nejzkušenějších a nejsilnějších partnerů provozovatelů autobusů – proto dopravní podniky při této přestavbě podporuje službami eMobility Consulting a Omniplus s individuální nabídkou poradenství, služeb a školení. Jedním z nejdůležitějších předpokladů pro vstup elektrobusů Daimler Buses na trh byla schopnost nabídnout vozidlo, které dopravní podniky komplexně uspokojí, tak jak se to podařilo u mnohokrát osvědčeného autobusu Citaro. Provozní bezpečnost, každodenní pohotovost a bezpečnost jízdy sériových vozidel by měl nový elektrobus spojit s novými nároky na emisní limity.

Autobus Mercedes-Benz eCitaro se nevyrábí v prototypové dílně, ale na stejné výrobní lince jako všechny ostatní městské autobusy vyráběné v závodě Mannheim, a dosahuje tak sériového standardu. Rozdíl spočívá v první řadě v technologii pohonu. Autobus eCitaro určený pro testování v evropských městech má k dispozici deset bateriových sad s celkovou kapacitou 243 kWh a elektromotory umístěné v blízkosti nábojů kol. Detailně optimalizovaný termomanagement s chlazením baterií, klimatizací s tepelným čerpadlem a zasíťováním komponent představuje naprostou špičku ve výrobě autobusů. Zajišťuje minimální spotřebu elektrické energie, a tím také vysokou efektivitu a maximální dojezd. Skutečnost, že spotřeba elektrické energie na vytápění a chlazení může u elektrobusu činit až 50 procent, je přitom výzvou, která je známá pouze expertům v oblasti autobusů. Propracovaný podvozek elektrobusů charakterizuje mimo jiné elektronický stabilizační program ESP a regulace klopení.Bezpečnost, efektivita a šetrnost k životnímu prostředí kráčí u autobusu Mercedes-Benz eCitaro ruku v ruce.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?