Mercedes-Benz E Coupé předčasně odhalen. Nejrychlejší verze bude mít 333 koní

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Po základním sedanu a kombi brzy dorazí nový Mercedes-Benz třídy E také jako kupé

  • Na internet unikla oficiální brožura, takže už teď známe design vozu i základní parametry

  • V nabídce budou verze E 220 d, E 200, E 300 a E 400 4Matic

  • Oficiální představení proběhne na autosalonu v Detroitu

Po odhalení nové generace třídy E ve variantách sedan, kombi a All-Terrain přichází na řadu kupé. To se oficiálně představí až na autosalonu v Detroitu. Jenže už teď koluje po internetu brožura prozrazující úplně vše.

Doporučujeme: Mercedes-Benz třídy E All-Terrain je „esko“ pro špatné cesty [první jízdní dojmy]

Design nového kupé není překvapením. Obecně vypadá nová třída E jako zmenšená třída S, takže se nelze divit tomu, že i provedení kupé ve velkém následuje S Coupé. Svým způsobem to je dobře, protože „eskové“ kupé rozhodně je pěkný automobil.

Zajímavější jsou ale technické údaje. Z nich vyplývá, že je v plánu jedno vznětové a tři zážehová provedení. Zájemci o diesel dostanou pro začátek variantu E 220 d, osazenou novým vznětovým čtyřválcem s parametry 143 kW (194 k) a 400 Nm. Takové kupé zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,4 s a nejvíce se rozjede na 242 km/h.

Doporučujeme: Mercedes-AMG E 63 běží na čtyři válce, má pohon 4×4 a výkon větší než Ferrari 458 Italia

Benzinová část nabídky obsahuje dva dvoulitrové čtyřválce. Ten slabší, označený jako E 200, disponuje parametry 135 kW (184 k) a 300 Nm. Zrychlení na 100 km/h je zde otázkou na 7,8 s a nejvyšší rychlost činí 240 km/h. Komu to nestačí, ten může sáhnout po variantě E 300 (180 kW/245 k, 370 Nm), která umí sprint 0-100 km/h za 6,4 s.

Prozatímním vrcholem je E 400 4Matic. V tomto případě jde o zážehový třílitrový šestiválec disponující výkonem 245 kW (333 k) a točivým momentem 480 Nm. Akceleraci z nuly na 100 km/h vůz zvládne za 5,3 s. Stejně jako u výkonnějšího benzinového čtyřválce je i zde nejvyšší rychlost omezena na 250 km/h.

Foto: Autotijd

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?