Mercedes-Benz CLS dostal řadové šestiválce, hybrid a techniku třídy E

30.11.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Třetí generace Mercedesu CLS má úplně nové motory

  • Pod kapotou nechybí ani mild-hybrid a 48V elektrický systém

  • Technika ve velkém pochází ze sedanu třídy E

Třetí generace Mercedesu CLS, který vlastně založil kategorii tzv. „čtyřdveřových kupé“, zažívá svou premiéru na autosalonu v Los Angeles. Jak se dalo čekat, ohledně techniky nového CLS se nekoná žádné velké překvapení. Novinka si bere platformu a základní části ze sedanu Mercedes-Benz třídy E. Jistě, podvozek se dočká jiného nastavení a CLS se zařadí nad třídu E, hlavně tedy cenově.

Desing nového CLS bude jistě vyvolávat diskuse a kontroverzi, ale to může být na jednu stranu pro tento model jedině dobře
Vzhled nového CLS ovlivní design příštích nových mercedesů. Zatím nevíme, jak to bude s verzí shooting-brake

Design nového modelu je ovlivněn nedávnými koncepty Mercedesu a podle automobilky naznačuje, jak budou příští Mercedesy vypadat. Nechceme se pasovat do role odborníků na design, takže si vzhled nového CLS ohodnoťte sami. Nepochybujeme o tom, že design vyvolá kontroverzi, ale pokud některé auto dokáže vyvolávat aspoň nějaké emoce, je to určitě dobře.

Pod kapotou najdeme nové řadové šestiválce, ke kterým se Mercedes postupně vrací. Na evropském trhu jsou prozatím k dispozici vznětové verze CLS 350d a CLS 400d, respektive zážehová CLS 450. Pohon všech kol 4Matic je u nich standardem, stejně tak devítistupňový automat. Mercedes si automaty dělá sám a nepřebírá, na rozdíl od konkurence, skříně třeba od ZF.

Doporučujeme: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d: Duel mastodontů

Šestiválec v provedení CLS 350d má jedno turbo, výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 600 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 5,7 s. Verze 400d má dvě turba, výkon 250 kW (340 k) a točivý moment 700 Nm. Stovku umí za rovných pět sekund. U vrcholného naftového motoru je zajímavé použití proměnného časování a zdvihu ventilů.

Benzinový šestiválec CLS 450 má opět objem tří litrů a uspořádání válců v řadě. Výkon motoru je 270 kW (367 k) a točivý moment 500 Nm. Standardně je motor spojen s mild-hybridním systémem a jeho startér-generátor umí poskytnout asistenční výkon 16 kW (22 k) a hlavně točivý moment 250 Nm. Díky tomu dostalo benzinové CLS 48V elektrický systém. Na stovku akceleruje mild-hybrid za 4,8 sekundy.

Pod kapotou najdeme zatím jen nové třílitrové řadové šestiválce. Ten benzinový má dokonce mild-hybridní asistenci
Uvnitř se žádné velké překvapení nekoná. Nové CLS sleduje trend nastavený předchozími modely, zejména třídou E a S

Časem dorazí také dvoulitrové čtyřválce v jiných verzích a bude i přeplňovaný osmiválec a šestiválec AMG. Slabší ponese označení CLS 53 AMG a dostane šestiválec, silnější CLS 63 AMG dorazí s osmiválcem. O tom se ale oficiálně dozvíme až později. Navíc se proslýchá, že CLS bude první hybridní AMG.

Protože se bavíme o novém Mercedesu, asi nemá cenu rozepisovat se o všech bezpečnostních a asistenčních systémech na palubě, protože to bychom mohli rovnou vydat celou knihu. Ale zajímavá jsou třeba přední full LED světla, která mají podle automobilky údajně dosvit až 650 metrů. Mercedes začne nové CLS vyrábět brzy. První kusy, které zamíří k zákazníkům, mohou být tradičně označeny jako Edition 1 se spaciální výbavou navíc a plaketkou připomínající první sérii nového modelu.

prislazima (neregistrovaný)
Neni to spatne, je to urcite, aspon co se tyce vzezreni pride, dizajnovy odklon smerem k hranam, oproti karoserii jako celku, ktera nema tak durazne tvarove prechody jako tvář auta. Presto, ac muze jit ve vztahu k predchozi generaci o odvazny posun ohledne vzhledu, tak jakoby se v ramci souboje o zakazniky sportovneji ladenych aut, hralo trochu na jistotu, kdy ano, vzhled v teto kategorii prodava a tak, by nebylo uplne treba moudre se vydat prilis jinym smerem nez, treba nove Audi 5 coupe? Nevim... Mozna se nemecke trio misty az moc hlida, nebo na sebe ohlizi. Mozna se pletu, ale trochu to tak pusobi, ja jen aby se v ramci boje mezi sebou prilis "neunifikovali". Navic, tim jak vubec CLSko tak trochu snad nove definovalo sub tridu, bylo uz tak odvazne, a snad proto i tak krasne, prilis se neohlizejic pri razeni vlastni cesty, jak ta by se moc odlisovala nebo ne od jinych znacek. Nemohu se proste zbavit dojmu, ze ac vzhled je odvazny, jako by byl zaroven i s ohledem na neco kompromisem. Mel by byt vice trendy urcujicim a mene vysledkem snahy oslovit momentalni poptavku. Mene britkosti a vice smrncu, to je mercedes, tedy konzervativec, kterej kdyz vykroci z predstav o sobe samem, tak pri zachovani svoji tvare na niz by mel byt patrny vliv jeho filozofie. Ted jako by se nepatricne v jistem segmentu citila generace, kdy jeji predchozi ji domi...pokud ne primo definovala. Jako by, ona odvaha, kdy prisel mercedes s necim jako prvni, trochu pokulhavala pri vedomi konkurence, ktera jej za tu dobu nasledovala. A pokud to co pisu je trochu kritikou auta, neni to kririka mercedesu, ktery umi krasna auta. I kdyz, kdo vi jak to cele je. Hodnotit vzhled bez kontextu co se tyce nejakeho dizajnoveho smerovani, toho jak by mohla a bude vypadat blizka budoucnost, muze byt osemetne. Mozna, ze se doba jeste neposunula, futurismus ma nadech jeste porad dalekeho hi tech a tak jeste neuzral cas na dotahovani konceptu k jejich produkcni uplnosti, kdy prave kolikrat ta smelost kroku, ktera byva u konceptech, tedy neceho s ohledem na mnozstvi vyroby nevazneho, mi trochu schazi u vozu ktere maji jit do prodeje, kdy jsem toho nazoru, ze kdyz uz dojde na - a asi i pochopitelne - kroky zpatky, zridka se i stane, ze ty zpetne vedouci dopredu, mohou koncit jako nejaka krec, ktera nakonec vubec nemusi vypovidat o potencialu, ale o mnozstvi vlivu, ktere jak je v urcite mire padne, tak byva i zbytecne. Ale treba by to chtelo jen poradnej monitor a podivat se na fotky do detailu.
  • Našli jste v článku chybu?