Automobilky se rády předhánějí v prohlášeních, že svá auta vyvíjely na severní smyčce Nürburgringu, a podle dosažených časů se pak porovnávají s konkurencí. Dosažený čas na dvacetikilometrovém náročném okruhu má samozřejmě nějakou vypovídací váhu o dynamických schopnostech auta a je to hlavně užitečný marketingový nástroj.
Zatímco dříve bylo rychlé každé auto, které se dostalo pod osm minut, dnes se otřásá pod produkčními auty sedmiminutová hranice. A třeba takové Porsche 911 GT2 RS se dostalo na 6:47,3, což je vskutku dechberoucí čas. Připravovaný hybridní supersport Mercedesu s motorem z formule 1 ale míří ještě výš.
Doporučujeme: Mercedes-AMG Project One má přes 1000 koní a detail ze staré Tatry
Cílem automobilky je totiž překonat absolutní rekord, který už od roku 1983 drží Stefan Bellof. Tehdy s Porsche 956C objel okruh při kvalifikaci na závod na 1000 km za 6 minut a 11 sekund. Oficiální rekord ze závodu činil 6:25,9. Rychlejší od té doby na Nordschleife nikdo nebyl. Mercedes má nicméně velice slušnou šanci rekord překonat.
Technologie výroby pneumatik se posunula a nikdo Mercedesu nezakazuje použít závodní hladké pneumatiky. AMG Project One má mít také hybridní systém s motorem z formule 1 a i když má takový motor objem pouze 1,6 l, automobilka slibuje výkon kolem 1000 koní. Vůz o hmotnosti kolem 1350 kg má generovat přítlak okolo 650 kg při vysoké rychlosti. Navíc Nordschleife prošla drobnými úpravami a je rychlejší i její povrch.
Mercedes má vážně slušnou šanci. Vozy technicky podobné kategorii GT3 startující v závodě na 24h objíždí legendární sekci celého okruhu za zhruba 6 minut a 40 sekund. A to mají ve srovnání s Mercedesem poloviční výkon. Vůz s výkonem 1000 koní by mohl na rekord opravdu zaútočit. Na případný rekordní pokus si ale ještě několik let počkáme.