Překonávat rekordní časy na legendárním Nürburgringu automobilky pořád ještě nepřestalo bavit, což je dobře. Aktuálně se o slovo přihlásil Mercedes, který oznámil, že jeho čtyřmístné AMG GT zvládlo Ring za sedm minut a 25,41 sekund. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o překonání rekordu mezi sériově vyráběnými čtyřdveřovými automobily, jenže tomu tak není. Samotný Mercedes oznámil překonání rekordu v kategorii čtyřmístných aut. Bohužel, je tu jeden drobný detail. Tabulky časů z Nürburgringu obsahují dva lepší zápisy modelů Nissan GT-R a GT-R Nismo a jak asi víte, GT-R je také čtyřmístný vůz.
Mercedes jako kdyby původně chtěl získat rekord v kategorii čtyřdveřových aut, jenže za Jaguarem XE SV Project 8 nakonec zaostal o zhruba čtyři sekundy. To je v zásadě zanedbatelná ztráta a navíc model AMG GT 63 S 4Matic+ není na rozdíl od britské speciality ničím limitován. Proto bychom mu mohli přisoudit rekord mezi „běžně vyráběnými čtyřdveřovými automobily“. Tohle německé monstrum totiž dokázalo předjet i Alfu Romeo Giulia QV.
Pokud jde o čtyřmístná auta, Nissan GT-R zdolal Ring za 7:19,1 a GT-R Nismo zvládlo stejnou trať dokonce za 7:08,68. Jenže v případě Nissanu jsou zadní místa spíše symbolická, takže i tady bychom mohli najít prostor pro rekord, a sice „nejrychlejší auto Ringu, které pohodlně odveze čtyři lidi“.
I když fakticky Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ žádný rekord nezískal, jeho čas je více než slušný. Třeba Ferrari Enzo projelo Nürburgring jen o dvě desetiny sekundy rychleji a takový Mercedes-Benz SLS AMG Black Series zaostal zhruba o jednu sekundu. Pro zajímavost, přibližně před deseti lety stačil Porsche Panamera Turbo k titulu nejrychlejšího čtyřdveřového auta na Ringu čas 7 minut a 56 sekund. Ano, i takhle velké sportovní automobily evidentně prodělaly za posledních deset let obrovský pokrok.