Vrchol nabídky pro model AMG GT v podobě verze R byl představen v roce 2016. Řádně vylepšené německé kupé dostalo spoustu karbonu, přepracovanou aerodynamiku, řízení zadní nápravy a motor o výkonu 430 kW (585 k). Teď Mercedes použil stejný recept znovu. Jako základ však posloužilo provedení Roadster s plátěnou stahovací střechou.
Také nový Mercedes-AMG GT R Roadster má dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 430 kW (585 k). Shodný je rovněž čas akcelerace z klidu na 100 km/h (3,6 s). Mírně odlišná je pouze nejvyšší rychlost. Zatímco kupé se umí rozjet až na 318 km/h, GT R Roadster by mělo dosáhnout maximálně 317 km/h. Důvodem bude nepatrně horší aerodynamika, i když i Roadster využívá všechny speciality známé ze staršího kupé.
Řeč je především o karbonovém spoileru umístěném pod motorem. Ten se při rychlosti větší než 80 km/h v kombinaci s aktivovaným režimem Race vysune o 4 cm níž, čímž dojde ke zvýšení přítlaku na přední nápravě o zhruba 40 kg při rychlosti 250 km/h. Další aktivní prvky najdeme v předním nárazníku. Při běžné jízdě jsou zde umístěné klapky uzavřeny. V případě potřeby se otevřou se a pošlou více vzduchu k chladičům. Samozřejmě nechybí ani masivní difuzor a tři koncovky výfuku. Ta prostřední je tišší, protože navazuje na tlumič. V režimu Race se používají boční koncovky bez tlumiče.
Konstrukce plátěné stahovací střechy kombinuje ocel, slitiny hořčíku a karbon. Z karbonu je vyrobena kromě jiného rovněž spojovací hřídel mezi motorem a automatickou převodovkou. Také AMG GT R Roadster používá systém řízení zadní nápravy.
Mercedes rovnou v tiskové zprávě oznámil omezení výroby. Modelu AMG GT R Roadster vznikne pouze 750 kusů. Cena zatím prozrazena nebyla. Pro představu, původní kupé dostalo v době příchodu na trh cenovku 4,6 milionu korun.