Jediný den po oficiálním představení modernizovaného BMW M5 se automobilovému světu odhaluje další vysokovýkonný automobil vyšší střední třídy. Mercedes-AMG E63 a E63 S uzavírá nabídku motorizací faceliftované třídy E a i nadále bude k mání ve dvou karosářských provedeních.
Stejně jako v případě BMW M5 je facelift v přední části vozu patrný zejména díky nově tvarovaným LED předním světlometům, jinému nárazníku a přepracované masce chladiče, které u Mercedesu říkají Panamericana. Nástavec předního nárazníku má rovněž jiný tvar a je standardně nabízen ve stříbrném provedení. Leskle černá varianta je pak součástí volitelného paketu AMG Night Package a karbonovou úpravu lze dokoupit jako součást paketu AMG Exterior Carbon-Fiber Package I.
Modernizace se pochopitelně dotkla také zadní části vozu, kde jsou nejvýraznější změnou užší, ostřeji řezané zadní svítilny. U verze kombi se tvar zadních lamp nemění, svítilny pouze dostaly pozměněnou grafiku v souladu s klasickou tříprosotrovou karosářskou variantou. Víko zavazadelníku sedanu navíc standardně zdobí karbonová odtrhová hrana.
Mercedes nové ostré modely třídy E vybavil nejnovější generací infotainmentu MBUX s vylepšenými funkcemi. Velkou novinkou je volant s dotykovými plochami a haptickou odezvou podobnou chytrým telefonům.
Rychlostí 300 km/h v kombíku
Pohonnou jednotkou Mercedes-AMG E 63 zůstává vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly. V základním nastavení generuje výkon 420 kW (571 koní) a 750 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,5 sekundy (3,6 sekundy v případě kombi) a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Omezovač lze posunout na 290 km/h s volitelným AMG paketem.
„Esko“ se pyšní výkonem 450 kW (612 koní) a točivým momentem 850 Nm a disciplínu sprintu zvládají oba silnější modely o desetinu sekundy rychleji. Mercedes-AMG E63 S může jet maximálně až 300 km/h.
Dynamické choutky těchto „übermodelů“ z Affalterbachu krotí šestipístkové brzdy vpředu s 391mm kotouči a jednopístkové plovoucí brzdy vzadu s 360mm disky. Volitelně jsou k dispozici karbon-keramické brzdy s ještě většími kotouči a větší odolností proti vadnutí.
Přenos hnací síly na obě nápravy obstarává devítistupňová automatická převodovka, která standardně hnací sílu posílá na všechna kola. Volbou jízdních režimů lze stejně jako u BMW M5 pohon všech kol vypnout a veškerý výkon poslat na zadní kola.