Mercedes–AMG C63 přijde o motor V8. Místo něj dostane čtyřválec

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Nejmenší model AMG se zadním pohonem se bude muset vzdát ikonického osmiválce

  • Nahradí ho hybridní čtyřválec s výkonem přesahujícím 375 kW (510 k)

  • Půjde o první z mnoha elektrifikovaných modelů s motorem M139

  • Čtyřválec ušetří oproti V8 skoro 50 kg

Mercedes-Benz v minulosti několikrát avizoval, že velkoobjemové motory bude nahrazovat downsizingovými pohonnými jednotkami. Stejný přístup je v plánu také pro ostré šesti- a osmiválcové modely AMG. Alespoň to tvrdí britský magazín Autocar.

Prvním modelem Mercedes–AMG, který podle Autocaru přijde o velkoobjemové motory, je C63. Jeho osmiválcovou pohonnou jednotku nahradí přeplňovaný čtyřválec 2,0 l typu M139, jemuž k výkonu přesahujícím 500 koní pomůže elektromotor. Poté přijde na řadu také C43 a jeho řadový šestiválec. Místo nich se pod přední kapotou nastěhuje stejný motor, jaký pohání Mercedes-AMG A45. Zde je však namontován napříč. Čtyřválec M139 byl ale do počátku konstruován také pro podélnou zástavbu, stejně jako pro mild-hybridní soustavu.

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu
Přečtěte si také:

Test Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé: Zametání sněhu

Nový Mercedes–AMG C63 se bude vyrábět ve třech karosářských provedeních (sedan, coupé, cabrio). Varianta kombi bude vyhrazena slabšímu C43, které dostane rovněž stejnou pohonnou jednotku jako C63. To samé platí i pro SUV GLC 43, GLC 63, GLC 43 Coupé a GLC 63 Coupé.

Autocar rovněž přinesl informaci, že motor M139 dostane 48V architekturu – podobnou, jakou využívá řadový šestiválec 3,0 l M256 v modelu CLS 53 4Matic+. V jeho případě elektromotor umístěný mezi spalovacím motorem a převodovkou, sloužící jako startér a alternátor, dodává extra 16 kW a 250 Nm. Nicméně u připravovaného C63 by to mělo být daleko více.

Přečtěte si také:

Momentálně ještě není nic jistého, ale dobře informované zdroje z okolí nevyššího vedení Mercedes-AMG redaktorům Autocaru prozradily, že výkon by měl přesáhnout 375 kW. Kromě toho měly být výrazně lepší také jízdní vlastnosti, neboť V8 je téměř o 50 kilogramů těžší než dopovaný čtyřválec. A změnit by to neměla ani hybridní technologie. Díky nižší hmotnosti na přední nápravě by se mělo snížit těžiště také celého vozu.

Na výsledek si budeme muset počat až do roku 2020, jeho začátkem nové C63 dorazí.

  • Našli jste v článku chybu?