Mercedes-AMG C43 Coupé a Cabrio dostal silnější motor a lepší výbavu

21.03.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Mercedes-AMG C43 Coupé a Cabrio prodělal facelift

  • Motor 3.0 V6 bi-turbo posílil na 390 koní

  • Mnoho novinek je také v interiéru

Facelift má nyní za sebou také kupé a kabriolet Mercedes-AMG C43. Tohle „baby“ AMG v rámci modernizace dostalo o trochu více výkonu a zapracovalo se i na výbavě. Standardem je nyní například plně digitální multifunkční displej před řidičem místo klasických ručičkových budíků a nový je rovněž zábavní systém.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé Pod kapotou zůstal motor 3.0 V6 se dvěma turby, nyní má ale výkon 390 koní
Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé Nové jsou digitální přístroje a také volant. Ovládání tempomatu se přesunulo z páčky na tlačítka

Protože se ale bavíme o AMG, přece jen bude důležitý hlavně motor. Pod kapotou zůstává vidlicový šestiválec 3,0 l se dvěma turby, řadový šestiválec se tedy do C43 AMG nenastěhoval. Jednotka posílila na 287 kW (390 k) v 6100 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 520 Nm v rozmezí 2500 až 5000 min-1.

Standardem je pohon všech kol označovaný jako AMG Performance 4MATIC, což neznamená nic jiného než větší preferenci zadní nápravy. Dozadu putuje 69 % výkonu. Kupé nyní akceleruje z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Normovaná spotřeba dle normy WLTP je 9,2 až 9,5 l/100 km podle výbavy a zvolených kol.

Doporučujeme: Test Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé

Kabriolet má parametry o trochu horší, protože je těžší. Stokilometrové rychlosti dosáhne o desetinku pomaleji, ale 250 km/h pojede také. Jeho kombinovaná spotřeba je 9,5 až 9,8 l na 100 km. Oba vozy standardně nabízí také devítistupňový automat AMG Speedshift TCT 9G.

Zajímavostí je možnost příplatku za jakousi palubní telemetrii AMG Track Pace, která zaznamenává na 80 různých dat a následně je ukládá, takže si pak své řádění na okruhu můžete porovnávat. Případně je můžete rovnou sdílet. Nový je také třeba multifunkční volant (ovládání tempomatu je nyní přímo na volantu a nikoli na samostatné páčce) nebo čalounění sedadel. Věci jako adaptivní podvozek či armádu bezpečnostních a asistenčních systémů snad ani připomínat nemusíme, protože se dnes považují za samozřejmost.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?