Méně je více – nové Porsche 911 Carrera T

23.10.2017
přidejte názor
Autor: Redakce

Porsche znovu oživuje puristický koncept modelu 911 T z roku 1968 v novém modelu 911 Carrera T. Nižší hmotnost, kratší převody mechanické převodovky a pohon zadních kol s mechanickou uzávěrkou zadního diferenciálu jsou zárukou ještě vyšších výkonů a intenzivní radosti z jízdy. Nová verze s originálním vzhledem vychází z modelu 911 Carrera a poskytuje nejvyšší výkon 272 kW (370 k). Porsche 911 Carrera T – „T“ znamená u značky Porsche „Touring“ – disponuje navíc dalšími prvky výbavy, které nejsou pro model 911 Carrera vůbec nabízeny. Mezi ně patří například sériově dodávaný sportovní podvozek PASM se světlou výškou sníženou o 20 milimetrů, paket Sport Chrono s optimalizovanou hmotností, zkrácená řadicí páka s červeným schématem řazení nebo prostřední části sedacích ploch, čalouněné tkaninou Sport-Tex. Také na přání dodávané řízení zadních kol, které nelze pro model 911 Carrera objednat, zůstává vyhrazeno modelu 911 Carrera T.

 Výbava modelu 911 Carrera T se nese v duchu sportovnosti a lehké konstrukce. Zadní okno a zadní boční okna mají lehká skla, z výplní dveří vyčnívají smyčky pro otvírání. Zvuková izolace je minimální. Vůz se dodává bez zadních sedadel, nabízených na přání, což platí i pro Porsche Communication Management (PCM). Výsledkem je dvoumístné kupé, které je s pohotovostní hmotností 1425 kilogramů o 20 kilogramů lehčí než 911 Carrera s porovnatelnou výbavou.

Porsche 911 Carrera T se bude dodávat od ledna 2018 a zákazníci si mohou tuto verzi již objednávat. Cena v Německu byla stanovena na 107 553 eur včetně daně z přidané hodnoty a specifické výbavy.

Sportovní design a originální vzhled

Design modelu 911 Carrera T umocňuje emocionalitu a sportovnost kupé s pohonem zadních kol. Díly karoserie a koly se tato nová verze výrazně odlišuje. Vpředu má 911 Carrera T aerodynamicky optimalizovaný spoiler pod nárazníkem. Vnější zpětná zrcátka Sport Design jsou lakována metalickým odstínem šedá Achat. Z profilu lze nový model rozpoznat podle 20“ kol Carrera S v odstínu šedá Titan. Při pohledu z boku jsou nepřehlédnutelné rovněž nápisy „911 Carrera T“. Vzhled zádě je charakterizován lamelami mřížky zadního víka, nápisem Porsche a modelovým označením „911 Carrera T“ v odstínu šedá Achat a sériově dodávanou sportovní výfukovou soustavou s černě lakovanými koncovkami, umístěnými uprostřed. Jako barvy karoserie jsou na výběr odstíny černá, oranžová Lava, červená Guards, žlutá Racing, bílá a modrá Miami, jakož i metalické laky bílá Carrara, černá Jet a stříbrná GT.

Puristický koncept interiéru a nový paket vnitřní výbavy

Mimořádně sportovní a puristický je také interiér. Černé sportovní sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné ve 4 směrech a jeho prostřední části sedacích ploch jsou čalouněny tkaninou Sport-Tex. Na opěrce hlavy je vyšitý černý nápis „911“. Na přání se pro nový model Carrera T dodávají poprvé také skořepinová sedadla. Do rukou skvěle padne sportovní volant GT s věncem, obšitým kůží. Na volantu je umístěn sériově dodávaný volič jízdních režimů. Zkrácená řadicí páka s červeným schématem řazení je exkluzivně vyhrazena modelu 911 Carrera T. Ozdobná obložení přístrojové desky a výplní dveří jsou černá, což platí i pro smyčky pro otvírání dveří. Nový je paket vnitřní výbavy T, jehož kontrastní barvy žlutá Racing, červená Guards nebo stříbrná GT vytvářejí ještě sportovnější vzhled. Tímto způsobem lze barevně odlišit například bezpečnostní pásy, nápis „911“ na opěrkách hlavy, smyčku pro otvírání dveří nebo prostřední části sedacích ploch sedadel, čalouněné tkaninou Sport-Tex.

Vylepšená výkonová hmotnost, vyšší výkony

 Šestiválcový „boxer“ se zdvihovým objemem tři litry a přeplňováním dvěma turbodmychadly poskytuje nejvyšší výkon 272 kW (370 k) a maximální točivý moment 450 N.m, který je k dispozici mezi 1750 min-1 a 5000 min-1. Výkonová hmotnost se zlepšila na 3,85 kg/k, což zaručuje ještě sportovnější výkony a ještě agilnější jízdní dynamiku. Díky mechanické převodovce s kratšími převody a mechanické uzávěrce diferenciálu zrychlí 911 Carrera T z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Nový model je tak o 0,1 sekundy rychlejší než 911 Carrera Coupé. Hranice 200 km/h dosáhne za 15,1 sekundy. Na přání lze model Carrera T objednat s dvouspojkovou převodovkou PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), s níž sportovní kupé zvládne sprint z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy a na 200 km/h za 14,5 sekundy. Nejvyšší rychlost přesahuje s oběma převodovkami 290 km/h.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?