McLaren není automobilka, která by dlouho dopředu prozrazovala své plány. A tak je představení extrémního modelu McLaren Senna skutečným překvapením. Jméno odkazuje na nejúspěšnějšího závodníka stáje McLaren F1 a podle tvůrců má přesně odrážet to, čím chtěl vždycky Senna být. Nejrychlejším a nejlepším ze všech.
Extrémní tvary nového supersportu jsou dány především aktivní aerodynamikou a naprostým podřízením funkci. A tou má být dosahování co nejlepších časů na okruhu. Přesto McLaren Senna dostane značky, tohle auto může i na silnici.
Základem konstrukce je karbonový monokok McLarenu 720S, ale přední hliníkový pomocný rám pro uchycení deformačních struktur a zavěšení kol byl přepracován. Nová je i zadní karbonová část. Celá základní struktura je o 18 kg lehčí. Právě kvůli hmotnosti není McLaren Senna hybrid – na rozdíl od modelu P1. Aktivní podvozek je vývojovým stupněm systému použitého na supersportu P1.
Doporučujeme: Video: McLaren F1 předvádí akceleraci z nuly na 300 km/h i maximálních 390 km/h
O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec M840TR o výkonu 588 kW (800 koní) a točivém momentu 800 Nm. Vůz váží jen 1198 kg, jedná se tedy o nejlehčí silniční McLaren od dob modelu F1. Dynamické parametry ještě britská automobilka tají, ale s poměrem 668 koní na tunu to asi pomalé auto nebude.
Maximální rychlost bude omezená aerodynamikou, která je podřízena přítlaku. Nechybí možnost sklopit při jízdě v přímce zadní křídlo a tím snížit aerodynamický odpor, jako to umí systém DRS ve formuli 1. I sedmirychlostní dvouspojková převodovka je uzpůsobena pro okruhové ježdění a dostala kratší odstupňování. Docela jsme zvědaví na čas, který tenhle McLaren zajede na Nürburgringu.
McLaren vyrobí jen 500 kusů extrémního modelu Senna. Každý bude stát 750 000 liber, tedy necelých 22 milionů korun. A jak asi už tušíte, kompletní produkce je beznadějně vyprodaná. Přesto zažije McLaren Senna svou premiéru na autosalonu v Ženevě, první majitelé dostanou své vozy zhruba v červenci.