Ačkoliv automobily značky McLaren jsou už v sériové podobě speciálním zbožím, se kterým opravdu nehrozí, že byste zapadli v davu, pořád se najdou zákazníci, kteří chtějí něco víc. Právě pro ty má automobilka připravenou divizi MSO. Co všechno mohou taková přání zahrnovat? Třeba proměnu sériového modelu 675LT na závodní F1 GTR ze druhé poloviny devadesátých let.
Doporučujeme: Také McLaren prodává nejvíc aut v historii. Přestože nenabízí SUV
Základem úpravy je zbarvení charakteristické pro společnost Gulf. S modelem F1 GTR Longtail, který posloužil jako předloha, závodil tým Gulf-Davidoff GTC Motorsport v roce 1997. McLaren tvrdí, že nejvíc času zabralo lakování. Konkrétně zhruba 800 hodin práce. Mimochodem, ta zahrnovala také dohodu se společností Gulf Oil International Ltd. Bez jejího souhlasu by závodní barvy původního speciálu nebylo možné použít.
Lakování ale není vše. McLaren 675LT dostal také upravenou aerodynamiku, karbonovou aerodynamickou brzdu od MSO, oranžová davcetipalcová kola, jiné sedačky a v interiéru detaily ladící s exteriérem. Celkově proměna tohoto McLarenu zabrala přes tisíc hodin práce.
Doporučujeme: Máte dost peněz? McLaren nabízí k modelu Senna jeden příplatek za 8,6 milionu korun
Technika zůstala zcela sériová. Což nevadí, protože už základní 675LT produkuje ze svého přeplňovaného osmiválce 496 kW (675 k), zrychlí z nuly na 100 km/h za 2,9 s a vyvine nejvyšší rychlost 330 km/h. Podle tiskové zprávy nové zbarvení vozu s těmito čísly výborně koresponduje. Výsledek je každopádně na pohled velmi povedený.
Pro zajímavost, původní McLaren F1 GTR Longtail, na který úprava odkazuje, se v roce 1997 zúčastnil slavného závodu v Le Mans. Trojice jezdců Pierre-Henri Raphanel, Jean-Marc Gounon a Anders Olofsson dojela na skvělém druhém místě celkového pořadí.
Schopnosti původního F1 GTR Longtail si můžete připomenout na videu: