Mazda6 vypíná válce a dostala turbo s „krouťákem“ osmiválce. Bude i u nás?

30.11.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Mazda6 dostala na americkém trhu nové motory, jeden vypíná dva válce

  • Vrcholný čtyřválec 2.5 Turbo má „točivý moment osmiválce“

  • Obáváme se, že přeplňovaná novinka do Evropy nepřijde  

Dalšího faceliftu se dočkala Mazda6, i když podstatné změny nejsou na první pohled vidět. Na autosalonu v Los Angeles se představila modernizovaná verze sedanu určená pro americký trh, která má v zásadě úplně nový interiér, přepracovaný podvozek i řízení a hlavně dva nové motory.

Jedním je atmosférický čtyřválec 2,5 l, který vypíná oba krajní válce v rychlostech od 40 do 80 km/h při částečném zatížení. Navíc má motor snížené třecí ztráty a efektivnější proces spalování. Tuto jednotku už koupíte také u nás, a sice v kombinaci s novou generací CX-5, takže se dá předpokládat, že časem bude možné stejný motor objednat i v kombinaci s Mazdou6.

Doporučujeme: Mazda6 Wagon 192 A/T v ročním testu: Tvrdošíjně vlastní cestou

Mnohem zajímavější je již dříve avizovaný příchod přeplňovaného motoru 2.5 Turbo, který má při použití běžného 93oktanového benzinu výkon 186 kW (253 k) a točivý moment 421 Nm. Automobilka o motoru říká, že nabízí točivý moment osmiválce. Mazda zatím ale neprozradila bližší technické detaily typu zrychlení nebo nejvyšší rychlosti.

Do interiéru se nastěhoval modernější multimediální systém a před řidičem může být i nový osmipalcový multifunkční displej místo klasických ručičkových budíků. Jiné jsou materiály, čalounění a sedačky, přišly nové funkce a modernizovány byly asistenční a bezpečnostní systémy.

Musíme si ale počkat, jak to bude s případnou modernizací na našem trhu. Příchodu velkého přeplňovaného čtyřválce do Evropy moc šancí nedáváme.

prislazima (neregistrovaný)
Neni o nic mensi napaditosti, kdyz nekdo dokaze vkusne cizelovat myslenku, tedy ne az tak rozvijet, ale uchovavat nadcasoveho ducha myslenky, pokud to predstavuje facelifty mazdy z poslednich let:) Aspon ja mam pocit, ze prijit s necim novym, je mozna nekdy lehci nez umet navazat na na opravdu dobry zaklad. A jak se rika, ze pokud dojde ohledne designu na revoluci, je na miste aspon po jednu nebo dve obnovy, zachovat shovivavost pokud by slo jen o evoluci, tak u mazdy mi tohle pojmenovani nesedi. Neni to v jejim pripade jen esteticka etapa, kdy jakoby, ac pri mainsteamovejsim vzhledovem pojeti, predstavovala svym uspechem symbol "dress code" typu porsche. Neni to jedinecnost, definujici znacku, zakladni znak. Ale je to tak vkusnej vzhled, kterej je tak vkusne pusouvan nebo inovovan, ze pri nem muze mazda jeste nejaky ten patek zustat, aniz by budila opravneny dojem absence kreativnosti. Libi se mi. Vzdyt se jen staci podivat "na onu prvni generaci stale nastavajici jak vypada ted" a nemuze byt pochyb, ze neni jen nahodou, ze se povedla, kdyz s jejim vzhledem umi nadale pracovat, kdy jestli spatruji opatrnost, tak z vedomi, ze se neco povedlo a byla by "to skoda, zahodit to", kdy v tomhle pripade se tak nastesti nedeje, zdravim Superb:)
  • Našli jste v článku chybu?