Mazda dnes zahájila prodej benzinového motoru Skyactiv-X. Revoluční pohonná jednotka je k dispozici pro model Mazda3[3].
Zákazníci v několika evropských zemích mohou vůz Mazda3 s motorem Skyactiv-X3již objednávat. První automobily budou zákazníkům dodány letos na podzim[4].
Čtyřválec Skyactiv-X o objemu 2,0 l je první benzinový motor na trhu, který kombinuje zážehový a vznětový princip spalování. Využívá unikátní technologii SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition, kompresní vzněcování regulované zapalovací svíčkou).
Skyactiv-X3 poskytuje řidiči výkon benzinového motoru a okamžitou odezvu motoru dieselového. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 180 k a nejvyššího točivého momentu 224 Nm. Zcela nová Mazda3 Skyactiv-X v karoserii sedan se pyšní neobyčejně nízkou spotřebou paliva od 4,3 l/100 km, což odpovídá emisím CO2pouze 96 g/km. 1, 2, 3
Nová Mazda3 Skyactiv-X3je zároveň sériově vybavena technologií Mazda M Hybrid. Jedná se o inteligentní 24V mild-hybridní soustavu, která při zpomalování zachycuje kinetickou energii vozu a uchovává ji ve formě elektřiny, která následně napájí pomocný elektromotor.
Nová Mazda3 Skyactiv-X3je nabízena v karosářských variantách hatchback i sedan. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou manuální převodovku Skyactiv-MT a šestistupňovou samočinnou Skyactiv-Drive. Mazda3 Skyactiv-X s karoserií hatchback může být na přání vybavena pohonem všech kol Mazda i-Activ.
[1]Hodnota se vztahuje k modelu nová Mazda3 sedan se 16“ koly a se šestistupňovou manuální převodovkou. Data platí pro kombinovanou spotřebu.
[2]Zmiňované hodnoty jsou data NEDC – zjištěna v souladu s implementací regulace (EU) 1153 / 2017
[3]Zcela nová Mazda3 Skyactiv-X spotřeba podle WLTP: 4,6 – 9,3 l / 100 km; WLTP emise CO2: 122 – 157 g / km; spotřeba podle NEDC: 3,6 – 6,6 l/ 100 km; NEDC emise CO2: 96 – 125 g / km
[4]Termíny zahájení prodeje a ceny motorizace Skyactiv-X v jednotlivých evropských zemích se mohou lišit