Automobilka Maserati prochází těžkým obdobím, ale na výroční tiskové konferenci koncernu FCA Fiat-Chrysler nešetřil management optimismem. Pochlubil se, jak značce Maserati rostou prodeje a že do roku 2022 bude prodávat sto tisíc aut za rok s marží okolo 15 %. To by znamenalo zisk v přepočtu okolo třiceti miliard korun.
Současné modely se do roku 2022 dočkají zásadní modernizace či nové generace. A přibudou minimálně dvě nové modelové řady, jedno kompaktní SUV a pak sportovní modely nahrazující už přesluhující GranTurismo a GranCabrio. Vedle nich se bude prodávat nové Ghibli, nové Quattroporte a nové SUV Levante.
Doporučujeme: Maserati Levante Trofeo má osmiválec Ferrari a pojede 300 km/h
Od nového kompaktního SUV Maserati máme čekat nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě, rozložení hmotnosti 50:50 a zároveň věrnost odkazu a tradici značky. Vůz také dostane nejmodernější odlehčenou platformu, která bude údajně nejlepší v této třídě. Pokud jde o nový model nahrazující GranTurismo a GranCabrio, o něm se už mluví jako o Maserati Alfieri. To jsme mohli vidět už v roce 2014 v Ženevě ve formě konceptu.
Maserati, stejně jako celý koncern FCA, v Evropě opustí úplně diesely. Místo toho bude v nabídce osm plug-in hybridů a čtyři plně elektrické verze. Elektrifikovaná auta dostanou speciální označení Maserati Blue. Automobilka pro ně slibuje nejnovější technologii akumulátorů s rychlejším nabíjením, nízkou hmotností a vysokou kapacitou. Teď jen, aby koncern FCA dokázal velkolepé sliby proměnit v realitu.