Poměrně kritický byl v Ženevě k současné modelové řadě a situaci na trhu Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler. Do tohoto koncernu samozřejmě spadá i Ferrari. Marchionne si posteskl především nad modelem Ferrari California, který vlastně není plnohodnotné Ferrari. Podle něj je potřeba se nad ním zamyslet a přijít s řešením.
Britský Autocar připomíná, že Ferrari California původně vznikalo jako projekt automobilky Maserati, ovšem výsledek byl příliš komplikovaný a drahý, takže v cenové kategorii značky Maserati by nebyl výdělečný. Vedení koncernu se proto rozhodlo dát vozu logo Ferrari, čímž mohlo nasadit vyšší marži a dostat vůz do ziskovosti. A právě tady Marchionne vidí hlavní problém, proč California nefunguje jako opravdové Ferrari.
Doporučujeme: Galerie 13 špatných aut, po kterých se nyní mohou sběratelé utlouct
Dalším problémem Ferrari jsou údajně příliš dlouhé čekací doby. Sice je dobře, že si zákazníci na auto počkají, neboť to je součást celého zážitku, ale podle Marchionneho přeci jen někteří nedočkavci utíkají k jiným značkám, například k Lamborghini. Ferrari tak potřebuje ještě jeden model. Jaký, to nechtěl Marchionne specifikovat.
Ferrari v současné době vyrábí něco málo přes 8000 aut ročně, ale poptávka je téměř dvojnásobná. Přesto automobilka nechce vyrábět více než 10 000 aut za rok, jinak by totiž mohla být ohrožena její exkluzivita. Díky přetlaku poptávky si totiž může Ferrari dovolit nasadit extrémně vysoké marže, které nemají v automobilovém světě obdoby.
Pokud jde o nový model, Ferrari se dlouhodobě staví negativně k vozům kategorie SUV. Spekuluje se o malém vstupním sportovním modelu se šestiválcem, který by se mohl jmenovat Ferrari Dino. Ve hře je ale i luxusní čtyřdveřové GT, svého času podobná auta již Ferrari dělalo. Pokud vedení schválí projekt nového modelu, dorazí až někdy po roce 2022.